Khamis, 2 Februari 2012

Ombak Rindu

Novel Paling Best, Movie pun xkurang best gak.. aku tgk Movie Ombak Rindu ni kt umah je, huhuhu itupun beli CD yg pirate nyer, layanz cite ni ngan my Beloved Hubby mase minggu terakhir sebelum deliver baby, klu xsilap aku 9hb Jan 2012 kot .. walaupun tgk kt umah je tp feel ke-langit tuu.. ehehehe.. siap tutup lampu sume n pasang lampu LED biru je kt ruang tamu kitorang.. ehehehe ramantika habis.. hubby yg xberapa layan cite melayu pun ala2 tersentuh gitu ngan jalan cite dia.. aku ape lg siap berlinangan air mate laa.. :)) syahdu betoii..

Watak yg paling aku suke dlm cite ni ialah Izzah, I love Maya Karin's acting and also Aaron Aziz mmg marbeles + marlboro :))  takat cintan habis dua org ni, cume part yg agak kureng skit ialah adegan peluk2 tu. adeeeh yg tu mmg aku pun kurang senang skitlaa, almaklumla maksiatttt.. yg melibatkan maksiat yg boleh mendorong kepada zina & mempengaruhi anak2 remaja tu aku mmg xbape bersetuju.. tp keseluruhan jln cite dia bestlaa.. moral yg di bawa Izzah tu mmg bagus, menjaga agama & sedaya upaya ingin mempertahankan maruah agama. tp maklum ajela matlamat tidak menghalalkan cara. walau tujuan sebaik mane pun, yg Haram di sisi Allah tetap Haram.. hmm kan xpasal2 aku dah nk berceramah plak.. ehehehe..

Movie ini adalah adaptasi dr sebuah novel yg bertajuk Ombak Rindu juge, penulis-nye ialah Fauziah Ashari. Novel ini adalah novel pertama dr trilogi (3 siri). Novel yg mendapat sambutan hangat drpd para penggemar novel. aku pun tak kurang terjebak skali.. ehehehe.. 2 siri lg ialah

Siri ke-2 : Cinta.. Tiada Akhirnya
Siri ke-3 : Rindu Cintaku

Kepada sesiapa yg belum tgk cite Ombak Rindu ni silela layan Movie ni Besttt aku kasi rating 4 1/2 stars hahahaha.. 1/2 minus utk yg part2 yg kureng bagus seperti yg dinyatakan di atas td.. :)) klu yg tension2 tu Insya'Allah ok pas layan cite ni..

Selamat menonton & Sediakan tisu siap2 kt sebelah yea..




    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan