Rabu, 15 November 2017

Zikir Meringankan Beban Hidup


Alhamdulillah, 

Hari ini aku ingin berkongsi dengan kawan2 mengenai keajaiban zikir & mengingati Allah. Amalkanlah untuk sentiasa beristighfar sebanyak 100x sehari paling kurang. Sambil naik kereta, memasak & buat kerja pun boleh. Asalkan mulut tidak ikut berkerja skali. 

Banyak perkara yang telah aku lalui & aku sendiri alami. MasyaAllah hebat sunngguh kuasa Zikir ni. Dari satu kesulitan kepada satu kesulitan yang lain, satu persatu aku hadapi dengan satu keyakinan bahawa Allah itu tidak pernah menzalimi hambanya. Aku sentiasa percaya & yakin bahawa dengan memohon keampunan atas setiap dosa kepada Allah akan memudahkan urusan & meringankan beban hidup & Alhamdulillah ia memang benar2 berlaku terhadap aku. Walau pada perkiraan dunia, aku merasakan bahawa kesulitan itu amat sukar tetapi akhirnya penyelesaian satu persatu merungkaikan setiap permasaalahan hidup & aku kembali tenang. Allah hummaantarobbi...

Setiap manusia ada kelemahan diri, walau sehebat manapun mereka, manusia tetap lemah & banyak kekurangan. Suatu ketika Pernah seorang hamba Allah berniat jahat terhadapku, mungkin dia mulai dengki, bermacam2 perkara yang dilakukan semata-mata untuk menjatuhkan aku & memalukan aku. Tetapi Allah ada. Mereka bukan seorang, tetapi berkumpulan membuat cubaan fitnah kepada-ku. Dan aku tetap percaya, Allah ada bersama-ku. Ya Allah bantulah. Itu sahaja yang mampu aku ucapkan sambil aku terus menerus beristighfar moga tentera Allah datang membelaku. Yeerr itulah akhirnya yang berlaku. Allah sentiasa mendengar walaupun kita berbisik di dalam hati...  


Allah berfirman 

"Sesungguhnya Allah mencintai orang-orang yang bertaubat dan mencintai orang-orang yang mensucikan diri" 

Al-Baqarah : 222

Sesungguhnya syaitan telah berkata "Demi Kemuliaan-Mu ya Allah, aku akan terus menerus menggoda hamba-hamba-Mu selagi roh mereka ada (masih hidup) Maka Allah berfirman, " Demi kemuliaan & keagungan-Ku, aku akan sentiasa mengampuni mereka selama mereka memohon ampun (beristighfar) kepada-Ku" 

HR Ahmad & Al-Hakim


Cubalah, InsyaAllah kamu juga akan merasakan sesuatu keajaiban yang tiba-tiba datang. InsyaAllah. Yakin & percayalah bahawa tiada Tuhan Yang Maha Esa lagi Maha Berkuasa Melainkan Dia yaitu ALLAH. 


Salam sejahtera...  





Tiada ulasan:

Catat Ulasan