Khamis, 31 Januari 2019

Celebrate Bestday Nuha & Nufa


Kek Bestday adik

Januari adalah bulan rezeki, kerana kedua-dua anak perempuan kesayangan ibu ni di lahirkan pada bulan Januari. Nuha melihat dunia pada tanggal 14 Januari 2012 manakala adik Nufa pula pada tanggal 27 Januari 2018. 

Beza umur dua beradik ni 6 tahun. Mula-mula tu letih jugalah nak educate Nuha supaya sayang-kan adik dia, Bila suruh main dengan adik dia buat acuh tak acuh je, bosan main dengan adik katanya. lagi satu part barang2, sebab dia dah terbiasa semua barang2 milik dia sorang, so bile nak kena share dengan adik ni memang memerlukan masa skit untuk educate dia, hari2 nak kena cakap benda sama berulang ulang supaya lekat dalam minda luar sedar dia, Alhamdulillah tak lama pun nak kasi Nuha fefeling jadi seorang kakak yang baik & sayang adik dia. Mudah2n rasa sayang & keprihatinan terhadap adik akan terus segar dalam diri kakak Nuha sampai bila2 yea.  

Tahun ini Nuha sudah genap 7 tahun, dah mula masuk ke sekolah pun. Rajin dia ke sekolah, waktu pagi pun tak susah sangat nak kejutkan dia bangun tidur, cuma agak slow skit pergerakan, nak mandi makan masa 20 minit, nak pakai baju 15 minit, sabar memang kene lebih skitlah nak melayan tu. Yang paling ibu tak boleh tahan bila tiba masa ibu nak hantar dia ke sekolah maka mulalah dia sibuk nak mencari segala barang2 dia, padahal dah berbuih mulut ibu ni pesan suruh cek peralatan nak ke sekolah, kemaskan buku2, stokin, kasut & segala peralatan sekolah, letih bercakap potpet-potpet dia masuk telinga kanan & keluar telinga kiri je nampaknya ye. Akhirnya ibu kasilah upah "hanger" sebagai penguat semangat kata orang tua2 tapi kadang2 tu rasa kesianla pula, nak pergi sekolah pun nak kene marah bagai... Hmm... Apepun kak Nuha adalah anak ibu yang baik & selalu buat hati ibu cair dengan budi bicara yang bersopan santun tu. Walaupun kekadang ibu dah tau dah, tektik nak mengipas ibu tu. 


TQ aki :)


Sambutan Bestday Nufa Auliya 1 tahun. Seronok bila ada opah & aki, buat menumpang kasih menggantikan arwah Tokmi & Tok abi. 


Adik Nufa pula dah genap 1 tahun pada 27hb Januari 2019 baruni. Dah aktif semacam budak kecik ni. Gambar dengan paksu skali... 


Adik ni manja sikit dengan ibu, maklum sajalah 24hr duduk melekat dengan ibu je kerjanya. Perkembangan adik Nufa Alhamdulillah, membesar dengan baik. Dah pandai bye-bye Abi nak pergi kerja pun. Penunggu setia abi depan pintu. hihihiihi... Berjalan je belum lagi, kak Nuha dulu, 9 bulan dah boleh berjalan, takpelah diq asalkan sihat sejahtera ibu ok je. 

Nuha sambut bestday dia kat sekolah agama bersama kawan2, manakala adik Nufa sambut dengan Opah/aki, paksu & angah. Syukur dikurniakan anak2 yang sihat & sempurna kejadian. Mudah2n anak2 ibu jadi wanita yang solehah & melahirkan zuriat keturunan yang baik & bertaqwa.