Isnin, 9 Januari 2012

40 minggu, Kandungan Lebih Masa ??

Hari ni  tanggal 9 January 2012 aku sepatutnya dah deliver my baby girlz. tp entah knp sampai skrg pun belum kuar ape2 tanda untuk bersalin ni. xde keluar darah mahu pun air ketuban. aduyaaiii ape dah jadi ngan gegirlz ni, sampai skrg pun still xnk kuar, naik runsing aku memikirkannya. tambah lg bile memikirkan yg aku dah teramik cuti bersalin awal, kononnye jangka akhir bulan 12 tahun lepas, skali sampai skrg pun masih relex aje, seronok plak aku bershopping merata-rata. mengeringkan duit gaji aku bulan ni.. sedar xsedar dah 2 minggu aku lepak kt umah bersenang-senang.. uh xleh jadi ni, my hubby pun same jugak syok je bercuti & temankan aku bershopping situ sini, keluar tgh hari balik mlm.. itu ajela kerjenya.. pastu balik2 umah kepenatan... tido ... huhuhuhu esok the same thing happen.. satu habuk kerje opis pun aku xselak.. aduyaaaiiii ape dah jadi ni, baby plak xkuar2, seronok betol dia duk kt dlm tu...

Semalam my hubby dah masuk kerje balik, dah 2 minggu dia cuti, ingatkan aku nk bersalin, boss dia pun bengang semacam je agaknya, selang 2 hari skali dia mesej kt my hubby, tanye "dah dapat baby ke..?" huhuhu... adeehhh parah2.. klu belum kawen nnt org sibuk duk bertanya bile nk kawen..? pastu bile dah kawen sibuk plak org bertanye bile nk berisi ni...??  lepas dah berisi org tanye lg.. bile nk bersalin ni...??  adeehh dah adat dunia agaknye, sampai bile2 pun xkan habis org akan bertanya itu dan ini.. so moral of the storey abaikan ajela pertanyaan2 yg kekadang buat diri kite stress.. huh serabuuuttt betooiii rasenye...

Bile di hitung2 cuti bersalin aku cume tinggal 50 hari aje lagi, yg 4 hari sebelum tu ade MC coz aku kene demam panas, nasib baik boleh pakai MC klu x masak aku.. td pagi aku ke Hospital Putrajaya, pergi buat check up baby coz dah due hari ni, cam beselaa da masuk bilik rawatan, procedure biasa yg patut dilalui, walaupun aku xberapa suke nk kene check kt bahagian ...%^&*... hmm tp nk buat camne, nk xnk terpaksela jugak dilalui, klu x camne nk tau samade jln dah terbukak or belum.. sabo ajelaa...  ape yg mengecewakan aku bile doc. kate jalan belum terbuka lg la puan, padahal aritu mase aku dtg 2 minggu lepas  doc. kate dah terbuka 1cm, eh camne ni, pelik tooiii boleh plak tertutup balik, jarang skali aku dengar.. tp doc. kate itu perkara biasa berlaku untuk ibu yg hamil anak sulong. hmm mcm2.. terima ajela seadanya. buat CTG pun ok aje.. baby sangat aktif sejak akhir2 ni. xbenti dia move kiri & kanan.. last2 doc suh aku balik umah & pesan klu aku sakit agak kerap dlm 10 minit skali dtg secara teratur baru dtg ospital. klu x nnt dia suh balik lg.. lg pun td wad di Putrajaya Full, so doc. kasi tambahan mase selama 7 hari dr tarikh hari ni untuk aku deliver secara normal, meaning that sampai 16hb Jan 2012 klu aku masih belum nk bersalin, aku akan di pakse bersalin or operate, semua tu bergantung kepada keadaan baby & keadaan aku jugak... Ya Allah, da tebayang2 dlm kepala otak aku ni, isk ngeri plak rasenye aduusss  ..

Sesapa yg dtg untuk bersalin ke Hosp. Putrajaya harini & smlm sume kene transfer ke HKL and Seremban.. amek kaw.. sib baikla aku xjd bersalin arini, klu x masak jugak nk ke Seremban, sape la plak nk temankn aku.. my hubby dah masuk kerje, kt Butterworth, nk kene standby pasal kes perbicaraan Anwar Ibrahim harini, kot2 ade kes rusuhan melampau yg menyebabkan pengisytiharan darurat konon-nye.. huh menyusahkan aje, bukan kes Anwar yg aku anginkan, kerajaan Mesia yg poyo n slalu menyusahkan pihak pertahanan negara dgn arahan bodoh yg entah ape2, padahal klu diorang x buat kecoh xde ape pun yg berlaku...

Hmm sedeynye ble tiba time genting camni hubby plak xde disisi.. :.(   slalu jadi camni, bile hubby xde je, ade2 je benda berlaku yg nk menguji kesabaran aku ni, Ya Allah... kuatkanlah hati aku utk menghadapi ape jua perkara yg menuntut kesabaranku sebagai manusia yg lemah... sob3x ... :( jauh dlm hati aku ni macam nk menjerit aje "Yggggggggggg baliklaa siniiiiiiiiiiiiiii...."   Otak aku sngt bercelaru sekejap td, mase doc ckp nk kene transfer ke Hosp. Seremban klu aku kene admit wad.. oh tidak.. aku rela tahan n beranak besok or luse aje, sampai my hubby sampai...

Td pagi aku bangun2 tido, nk ke dapur skali terpijak tikar kt dapur basah lencun.. Ya Allah air ape plak ni, xkan aku terlupe nk tutup pintu dapur kot smlm.. xkan tempias hujan sampai camni skali.. ??? mamai aku memikirkan ape terjadi, setelah aku cek satu2.. rupenye penapis air aku bocor.. dia punyer filter retak di bahagian dlm.. adeehh.. mcm2.. dahla paip dapur tu da kong, filter plak nk buat hal.. hubby plak xde.. adduuusssss sakitnye ati aku.. ape la nasib aku ni.. ade2 shj benda entah ape2 nk menimpa.. mls nk pk sebenarnya benda2 remeh camni.. banyak lg benda lain yg aku nk gunekan otak aku ni.. aarrrgghhhhh ..... sampai bile la semua benda2 camni akan menghantui hidup aku... dah penaatt nk kene handle sesorang ni... cepatt2laa my hubby dpt tukar ke KL.... dah penat ni.. nnt dgn gegirlz plak + pagi2 nk g kerje lg.. Ya Allah aku dpt bayangkan bertapa saru biru nye aku nnt klu aku xde proper plan & time management yg betoii.. uh celaru habis camni... dah xde masa nk rehat2 n goyang montot nampaknya.. adusss parah2... mudah2n semua perkara di permudahkan Allah.. xbenti siang mlm aku berdoa moga2 segala urusan hidup aku sentiasa ade jln penyelesaian walau serumit mane pun aku harus lalui.. ameenn.. moga hati ini sentiasa kuat & cekal .. setabah & sekental hati Ummi melalui suke duka kehidupan sehingga ke akhir hayatnya... aku harus setabah ummi... (Al fatihah utk arwah Ibu yg sentiasa aku kasihi)

Ahh.. dah kul 1 lebey rupenya.. lama plak aku melulut mlm ni.. solat isya' belum lg, nk kene solat dulu ni and than tido.. esok nk kene bangun awal, banyak benda aku dah plan nk buat besok.. xmo delay2 lg..

Good nite.. muahahahaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan