Jumaat, 12 Disember 2014

EMAS Satu Perniagaan, Bukan Sekadar Simpanan

Salam semua kawan-kawan

Sungguh lama aku tidak mencoretkan sesuatu di laman ini. Desakan masa, kerja & keluarga membuatkan aku terkejar-kejar setiap hari. Tidak banyak benda yang dapat aku lakukan sehari-hari. Semua masa dihabiskan di pejabat & jalan raya. Perjalanan hari2 ke tempat kerja mengmabil masa 3 jam lebih untuk pergi dan balik kerja. Sampai rumah pun hari sudah gelap. Terkadang rasa terlalu penat melayari hidup sehari-hari seperti itu. Hanya hujung minggu waktu yg aa untuk dihabiskan bersama keluarga & membuat ape shj. Terasa seperti telah diikat kuat pada seutas tali, kaki seperti dibelenggu. Tiba Isnin, rutin kerja pun bermula, hinggalah Jumaat kembali tiba. Entah sampai bile harus teruskan hidup begini, mungkin sampai menutup mata. Demi membina hidup dunia yang lebih sempurna. Ya Allah berilah aku satu peluang rezeki yang dapat memberikan aku lebih masa untuk keluarga & agama. 

Beberapa bulan yang lepas, seorang sahabat di zaman University datang berkongsi sesuatu dengan aku. Pada mulanya aku hanya mendengar kerana mengambil hati seorang teman rapat. Tetapi setelah beberapa hari aku membuat carian berkenaan peluang yg dikongsikan itu, aku melihat sesuatu yg benar istimewa & menakjubkan. Namun ade beberapa faktor Hukum perlu diambil kira. Aku terus membuat carian berkenaan Isu agama, ape guna duit berjuta tetapi hanya menambah dosa. Allahurabbi, minta dijauhkan. Dunia bukan kekal abadi, Dunia ini hanyalah jambatan menuju akhirat. Biarlah ape yg diusahakan didunia ini memberi manfaat untuk hidup di Alam Sana.



GOLDEN.... Sampai masuk ke alam mimpi. Bertapa aku begitu asyik memikirkannya. Yess Mungkin peluang ini tiba kerana Allah ingin membuka pintu Rahmat untukKu, tapi mungkin juga sebagai ujian untukKu, Allahuakbar Mudah2an nikmat yg Allah berikan ini membuatkan aku semakin hampir kepada yang Esa. Allahurobbi, berilah jalan & petunjuk yang benar, Apekah yang sepatutnya aku lakukan. Jalan yang terbaik untuk aku lalui.

Alhamdulillah, beberapa bulan telah berlalu, rezeki itu datang tanpa diduga, Rezeki itu milik Allah, terasa bahagia bila menerima sesuatu nikmat hasil usaha yang tidak henti2. Peniagaan EMAS adalah sebuah perniagaan yang begitu syumul. Orang kebanyakkan tidak tahu bagaimana menjadikan Emas sebagai perniagaan yang amat menguntungkan. Islam itu mudah tetapi jangan dipermudahkan. Yang halal itu jelas & yang Haram itu pun jelas. Mudah2n kite menjadi umat islam yang membina martabat agama di mata dunia. Dengan kekayaan, sesebuah bangsa itu dipandang Mulia.

Untuk maklumat Lanjut Mengenai perniagaan EMAS berlandaskan hukum syariah, sila Whatsapp / call ke 019-3353616. Semoga dapat Merungkaikan masalah kewangan Anda.