Khamis, 7 Jun 2012

Palace Vacation Club 2012

Salam sume kengkawan...

Entry harini aku nk share tentang Palace Vacation Club ni @ PVC, last month kitorang dapat call dr pihak marketing PVC katenye aku telah mendapat hadiah saguhati iaitu voucher bilik hotel & juga tiket free utk naik boat pusing2 The Mine, sebenarnya dah lama dah diorang call tp aku xde masa nk g amik, bukan ape mls nk layan coz diorang ni slalunye menipu je, oleh kerana dah banyak sngt terkena benda2 camni so my hubby malas nk layan...

Bulan silih berganti diorang masih lg call, akhirnya aku ajak la jugak my hubby g ptg sabtu tu, coz diorang kate ade makan free lg.. hehehe so plan dlm kepala kite g makan pastu kite cabut la, klu diorang nk promote ape2 pekak kan telinga je... lebey kurang jam 3 ptg sampaila kitorang kt Palace tu, daftar nama & isi form ape entah.. pastu ade sorang agen dia introducekan diri pada kami & jemput kami utk pusing2 Palace katanye diorang wat prmotion utk marketkan Palace & juga Timesharing diorang, hmm maka aku n my hubby pun follow ajelaa, g pusing hotel & naik boat .. 

Lepas siap2 pusing n promoter tu duk citerla macam2 pasal kelebihan hotel diorang dr A-Z, aku just layan gitu2 je, malas nk dengar sangat, da tau da ni mesti nk cekau duit la ni sat g.. huhuhu .. akhirnya lepas siap2 pusing kitorang pun di jemput makan mlm, mlm tu dioarang buat nasi beriani, yummy2 sedap jugak.. mmg sedap pun.. org da kasi percume ape lg belasah jelaa..

Lepas siap2 makan sume bermula-lah sessi utk membodek kitorang supaya membeli pakej percutian dgn PVC ni, hah tu dia aku dah agak da.. mule2 my hubby da cuak da coz bukan sikit gak amount dia, paling rendah pun 26K, diorang suh kite bayar Installment pakai CC, amik kaw, sebulan dlm 360++ gitu, tempoh bayaran selama 6 tahun and penggunaan selama 38 tahun. pastu kite akan dapat menikmati 7 hari percutian di mana2 hotel yg under PVC ni, ade dlm negara & ade luar negara. pastu dapat pakej kesihatan ape entah. konon2 ala gempak gitu, tp aku rase xdela gempak sngt coz klu kite X-habiskan cuti selama 7 hari tu, kite plak kene charge RM50 semalam klu nk bawak ke tahun berikutnya,klu x, dia akan burn camtu jela, lg plak kite kene bayar kos maintenance hotel diorang, walaupun kite x pergi bercuti pun kite still kene bayar maintenance tu klu xsilap aku $480++/year  jugak rasenye... macam haram je diorang ni.. entah ape2..

Tp akhirnya my hubby tukar fikiran apabila mamat tu mention klu kite cari org kite akan dapat RM700 setiap org yg register, hah tu dia. so after solat magrib tu my hubby da cam berminat, dia suh aku yg cari org.. huhuhu aku pun cam berminat gak part tu. so akhirnya kitorang pk utk letak deposit RM500 sebagai book dulu. diorang bagi mase selama 2 minggu untuk fikir, klu nk cancle dlm tempoh 2 minggu tu xde masalah n diorang akan pulangkan kite punye duit dlm mase 2 minggu.

(Part refund within 2 week tu mmg sah2 penipu besar diorang ni, lepas aku cancle balik, tetiba diorang ckp 2 month plak bkn 2 weeks, kan haramjadah diorang ni, mmg kaki penipu je sekor2 promoter tu, nk makan duit je sume, so hati2 kepada kengkawan yea) 


Nampak x kat atas tu PVC under Palace of The Golden Horses..


Yg ni boleh pilih nk ke mana, salah satu jela bukan sume tu.. klu sume mmg syok jugak.. :)


Tgk tu da siap2 tulis, hanya isnin - khamis je blh pakai hari cuti or weekend xblh, x-ikhlas langsung nk kasi.. huhuhu.. 


Apabila balik umah aku mule search kt internet ape segala yg berkaitan dgn benda alah ni, tp xde banyak sngt Info pasal benda2 ni, setakat yg aku dpt info Berjaya pun ade buat jugak & sume pelanggan yg dah amik pakej bodoh dia ni sume maki hamun coz kualiti bilik yg sangat teruk & selalu penuh bile nk booking. korang xkan dapat bilik klu korang booking pada mase cuti sekolah or hujung minggu, lg2 klu ade event ape2 jgn harapla, klu diorang ckp boleh book tu mmg penipu, jgn percaya coz one of my frenz rupenye agen kepada Berjaya punye Vacation Club ni, dia sendiri pun x amik coz dia tahu camne penipunya promoter tu nk tarik org masuk pakej diorang ni.

Selepas mendapat info2 dr kawan2 sekeliling akhirnya aku amik keputusan utk cancle balik. itu yg diorang xpuas ati tu, tetiba plak jd 2 bulan, bodoh, sib baik aku letak RM500 je deposit.  klu swap CC mmg masak laa.. xpasal2 kene interest kan..



Yg ni Voucher utk medical check up kesihatan.. bile entah nk g redeem ni..


Yg ni tiket boat pusing The Mine tu, tp nk kene beli jugak sekeping lg tiket, harga sekeping RM25, This weekend bolehla kot pegi... :) 

 


Last but not least aku nasihatkan kepada kengkawan yg dapat call tu, boleh pergi dengar diorang membebel entah ape2 pastu makan kenyang2 bawak sume sedara mara & anak beranak yg ade pastu mintak tiket & free voucher tu and than cabut.. xpayah layan, klu diorang nk cakap lebih ckp aje sy ade kerje, nk cepat... huhuhu harap segala maklumat di atas dpt membantu kengkawan drpada terpedaya dgn pakej bodoh diorang ni...  


What ever thanks to PVC kerana free Voucher tu, tahun depan leh panggil lg huhuhu...


4 ulasan:

  1. thanks for sharing...pnh gak dpt call cmni tp time tu tgh bz malas nak layan...huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ooyeke, ehehe pergi je klu dia jemput tu, nnt boleh dpt Voucher percuma, free Honeymoon.. :)

      Padam
  2. awk kalu nk jual voucher tu bgtau sye ye..kol sye di number 0196418853..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oo nk beli ke, boleh je klu nk beli.. nnt sy text. :)

      Padam