Sabtu, 12 November 2011

Tanggal 11.11.11

Ape yg best sngt ngan no ni..? banyak cerita jugak pada tanggal ni, baru je semalam berlalu 11.11.11, antara perkara menarik ialah market matawang asing melonjak2 dgn cun-nye.. EU & GU pasangan matawang kegemaran aku melonjak kelangit setelah sekian lama menjunam je.. good news utk trader yg take position BUY for these pair of currency.


GBP/USD naik mencanak.. mmg cun habis..

Pada tanggal ni aku ade kt Melaka, temankan my hubby meeting kat A Farmosa Resort Melaka. ape yg aku nk cite pasal this resort mmg aku xrekemen langsung kepada semua para peminat yg suke melepak di hotel ni. kenapa aku ckp camtu, bukan sebab aku dengki ngan diorang, tp mmg xberbaloi langsung spending for such amount of money utk stay kt hotel yg xde value. dr segi makanan mmg out, xkene langsung. entah ape2 rase, ini bukan aku je yg complaint, boleh dikatekan semua yg join ckp camtu, teruk bebenor rase masakannye, dahla sarapan pagi same aje, roti plak keras kejung, baling kt ayam pun boleh mampuihh agaknya.. aiiishhh sabo ajelaa..



Minuman dlm bilik..



View dlm bilik kitorang, No Bilik 1114, Corner lot lg.. 




View Pintu Depan A Farmosa Resort Alor Gajah Melaka..



Antara Gambar2 yg sempat di ambil, ini pun amik mase nk balik daa.. sekadar buat kenang-kenangan ..




Dari segi view plak, xmenarik langsung, dahla sampah merata2, diorang ni mmg xreti nk maintain n jaga kebersihan kawasan agaknye, aku rase mmg diorng xde provide tukang kebun pun untuk maintain landscape kt sepanjang jalan nk ke hotel tu, addooii letih mate aku menengoknya.. nk amik gambar pun xde mood.. xde pe yg menarik n cantik utk aku shoot kt this area. Lokasi plak jauh masyaAllah dari bandar.. nk ke Bandar Melaka lebey kurang 45km. utk yg merancang lepak kt Hotel ni aku sesangat la advice cari hotel lain aje.. tp kepada peminat Golf mmg aku xleh nk komen apelaa.. coz aku xmain golf xtaula plak padang dia camne ok ke x.. aku stay kt Resort ni 3D2N, kesimpulannya aku boleh kasi 2 star je utk resort ni.. not more than that..

Hari Jumaat Petang tu kitorang da bertolak balik Ke KL, otw balik tu aku ajak my hubby singgal kt Renovation Home Deco di PWTC. saje je nk cuci2 mate & cari idea untuk renovate rumah.. ehehehe.. saje je aku ni, macam banyak duit je nk buat renovation berangan jela dulu nampaknye.. rumah pun belum tau dapat ke x lg.. :))

Aku lepak kt PWTC sampai kul 9.30 mlm, tahap keletihan yg maksimum da rasenya, sib baik la my hubby ade, boleh jugak berpaut kt tangan dia, sume beg tangan n buku2 yg aku kutip sepanjang expo tu sumenya kasi my hubby, aku mmg xlarat nk bawak pe daa.. badan sendiri pun klu boleh kasi my hubby bawak, nk aje aku suh dia bawak skali.. wawawa.. letihnya jalan2, itula gatai sngt nk cuci mate, tahan ajela labu, sendiri cari pasal huhuhu.. untuk menghilangkan keletihan aku ajak hubby lepak kt luar dewan tu sekejap, minum n makan nasi lemak bungkus. huh mahaii x ingat ns lemak kt situ, sebungkus nasi lemak lauk sambal bilis & telur rebus separuh RM4, air mineral 1 malaysia yg kecik tu diorang jual RM2 sebotol.. nk aje aku komplen sebenarnya, ape kes jual air mineral 1 malaysia gile gaban mahal, bukan ke barangan 1 malaysia tu murah je.. ee teruk betol-la diorang ni.. sabo ajelaa.. da lapor sangat nk buat camne, kite makan  ajelaa..

Lepas balik dari PWTC kitorang singgah solat jamak & qasar di stesen petronas area cheras, lepas solat sume tetiba hidung aku terhidu satu bau masakan.. peerrgghh sedaaapnyaa.. ini yg buat aku rase cam nk makan lg ni, td makan nasi lemak cinonet mane cukup.. aku ajak hubby survey2 restoran tu, nampak macam restoran makanan laut.. hmm aku da terasa lapar ni.. ape kate kite makan dulu.. ehehehe.. so ape lg kitorang masukla kedai tu and pilih ikan n sotong mentah untuk di masak.. di bawah adalah gambar2 makanan laut yg menjadi pilihan kitorang mlm tu.. yummy.. jom makan..




Ikan Kerapu Masak Serai Masam Manis




Sotong Goreng Garing yg Rangooppp...



My Hubby Rasmikan Ikan Kerapu ...


 Air Oren kegemaranku, mmg kemana2 aku P inilah air yg slalu aku order..



Habis Kene bantai daaa... Buurrrggghhhhh.. Kenyang.. Alhamdulillah.. :))




Inilah View dlm Kedaii.. siap ade penyanyi tu.. suara bolehlaa.. walaupun kekadang agak sumbang.. kuikuikui..




Nama Restoran ni adalah Restoran Cerana, Lokasi dia Belakang Station Petronas Cheras..

View mmg menarik, xsangka plak aku restoran ni boleh ade di belakang station petronas tu, aku rase mesti ramai yg xtau rupenya ade kedai sea food kt belakang ni.. kitorang makan ikan Kerapu masak serai masam manis + Sotong Goreng + Kailan ikan masin + nasi putih :)) yummy2.. sedapp la jugak.. harga semua RM65. kire oklaa harga dia, nk kate mahal tu xde la mahal sgt, nk kate murah pun xdela murah.. kire oklaa, kene dgn harga dia lgpun view mmg best, sesuai untk lepak2 coz kedai dia tu dikelilingi oleh artificial waterfall, berada dlm restoran ni mcm berada kt out skirt of Selangor laa.. mcm bukan kt tgh2 bandar, utk enviroment kedai aku kasi 5 star, utk makanan aku kasi 4 star laa.. :))





Muka kenyang.. huhuhu.. Gendang Gendut Tali kecapi, Kenyang Perut Suke Hati.. :))




         Air Terjun Buatan.. dah macam duk dlm hutan mane je, padahal kt tengah KL.. huhuhu..



View dari meja kitorang.. :))



                                                   Muke Comel..

Lebey kurang jam 12.30 mlm kitorang sampai kt umah, angkat2 barang salin baju n tiddoooo.. huhuhu.. good nite.. ZzzZZZZzzzzZZZz



Tiada ulasan:

Catat Ulasan