Jumaat, 11 November 2011

Salam Aidil Adha

Salam Aidil Adha kepada semua, Raya kali ni aku balik kampung, hari Sabtu aku bertolak balik ke kampung halamanku di Terengganu, perjalanan agak kurang selesa kerana semua org balik hari yg sama aku balik agaknye, sedikit sesaklaa.. tp still under control, pagi sebelum bertolak balik ke Terengganu tu aku singgah ke showroom Hill Park Home Kajang di Bandar Teknologi, saje nk survey2 unit yg masih tinggal di sana, klu ade rezeki mmg nk amik 1 unit kt sini memandangkan Maybank dah reject loan aku untuk Nadayu 92.. sob2 sedeyy.. :.(  xpelaa mungkin xde rezeki aku nk beli umah kt sana kot, untuk Nadayu 92 nnt aku akan cerita dengan lebey lanjut pada entry Nadayu 92 part 2.

Sambung cerita pasal balik kampung untuk menyambut Aidil Adha, yg sebenarnya tujuan aku balik kampung sempena Aidil Adha ni bukan sebab aku nk balik beraya kt kampung sangat, mmg xde dlm perancangan pun nk balik kampung cuti ni, plan asal kitorang adalah beraya di kajang n mengemas barang2 yg penuh serumah ni.. so knp aku balik kampung plak yea..?? ehehehe.. sebab pertama yg aku balik kampung ni adalah untuk tugasan kerja aku, boss aku request untuk aku buat market research tentang tanah di Bukit Besar Kuala Terengganu, memandangkan kampung aku kt Terengganu jugak, so aku baliklaa.. klu saje2 kerana nk balik raye kt kampung mmg sah2 aku xbalik punye.. banyak wang mau pakai, lgpun bukan ade ape2 kt kampung, langsung xbest nk balik beraya, bukan cam dulu, raya haji sngt meriah kt kampung, sekarang dah cam bosan gile, better aku lepak kt umah je lg berbaloii, oleh kerana tugasan kerje & segala perjalanan, tol minyak n ape segala boleh claim sebab tu aku balik, kire berbaloi2 la aku balik di samping bolehla beraya skali huhuhu, walhal xde pe nk di sambut pun...

Hari pertama raye korban tu aku ke Kuala Terangganu, pergi site visit di tapak tanah yg di maksudkan, luas tanah lebey kurang 1500 ekar, mmg gile besar la.. projek ni under Bukit Besar ventures, cadangan untuk membina pusat pentadbiran kerajaan negeri Terengganu. mmg dahsyat gile laa.. alaa2 Putrajaya gitu, mmg gempak habis Tranung Kite.. huhuhu, mudah2n berjaya laa.. klu my company amik this projek ni mmg best gile laa.. aku dah ade sub-con & surveyor yg aku nk rekemen.. dapat share 5% pun jadilaa.. kuikuikui.. bukan rasuah yea.. no rasuah2.. Haram.. :)

Seharian tu aku lepak di Kuala Terengganu, lebey kurang jam 4 camtu pewut da mule rs lapar la plak, cari kedai makan sume tutup.. last2 kitorang lepak di kedai mamak sebelah Mydin KT.. nasi kandar mahal gile xhengat.. huh mengalahkan KL.. 2 org makan RM28.. mmg cekik darah toii laaa mamak padang kota ni, padahal xdela sedap pun.. nasib baik boleh claim klu x angin jugak.. kuikuikui.. lepas siap2 makan aku call kak Dali, sepupu aku yg tinggal di Sungai Rengas, nk jumpe husband dia coz aku xberapa arif sangat tentang cost pembinaan di KT ni, lagipun pasal nk bina2 rumah ni bukan bidang aku, sikit2 tu taulaa, tp klu projek main billion2 ni xberani la aku nk estimate, kang salah xpasal2.. so aku amik keputusan untuk mintak pandangan abg Muliyadi, dia ni contarctor. banyak jugak projek2 besar yg dia dah buat.. harap2 dapatla dia membantu aku, atleast ade jugak input aku untuk present kt boss nnt..

Alhamdulillah lepas jumpe ngan Abg Adi dia rekemen kan aku dgn sorang kawan dia yg mmg slalu buat projek ratus2 juta ni.. tp aku kene dtg balik Kay Tee pagi besok, dlm kul 9 pagi jumpe kt Hotel Sumai sebelah dgn Primula Resort, aku on aje, yg penting aku dapat input yg aku nk.. huh lega rasenye.. ade jugak org nk membantu memudahkan segala urusan aku ni.. syukur sesangat kehadrat Illahi.. lepas lepak umah Kak Dali, kitorang bertolak balik ke Dungun lebey kurang jam 9 mlm.. lepak di pantai batu buruk sat.. saje2 amik mood setelah kepenatan pusing2 Kay Tee seharian.. sampai ke Dungun lebey kurang jam 11 mlm, aku belikan ayam KFC kt Bandar Dungun, xde pe nk di bawak balik untuk budak kecik yg gedempol kt umah tu, sat g ade kelaparan xmakan pae2 plak.. kesian la jugak.. hmm xpelaa belikan utk dia ajelaa.. aku mmg da xde selera nk makan da pun mlm2 ni.. sesampai je kt umah, salin baju n solat.. ape lagi .. tidoooooo.. da penatt sambung esok plak.. awal2 pagi dah nk bertolak ke Kay Tee pastu terus balik KL.. waaaa tight gile schedule aku kali ni.. sib baik my hubby ok je.. Thanks my deary.. muahahaha.. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan