Khamis, 19 Mac 2015

Maafkan Ibu Yea Sayang !

Harini aku cuti sebab taska tutup 2 hari kerana pengasuh kawin. Hmm walaupun macam bengang jugak tapi kene berbaik sangka jugaklaa. Cuti hanya berbaki 7 hari, tapi sekarang baru nk masuk bulan 4 aduuussss ade lg 8 month to go.

Cerita seharian duduk dirumah dengan Nuha harini memangla best, pagi2 dapat masakkan sarapan untuk kakak, pastu mandikan kakak dalam kolam kecik, pastu basuh baju n kemas rumah. Aduyaaaiii sungguh penat tak terkira. Penat yang amat jadi suri rumahtangga ni. Sebab kerje tak pernah habis, ada2 saje yg kotor di sana sini. Bersih kt atas kotor kt bawah, cuci kt lantai kt dapur, si kecik buat aktiviti menempek roti bersalut coklat kt lantai, pastu lekat pulak kaki dia, habis merata-rata lantai rumah melekit dgn coklat. Uh... ini boleh mendatangkan MARAH !

Walaupun sesabar mana seorang ibu tu, pasti meletup jugak sekali skala dek kerenah anak2. Nak buat camne, kite bagitau elok macam mane pun bukan dia faham sangat. Aleh-aleh dia buat lagi, itu yang Suara Monster akan kedengaran berkilo meter tu, kuuussshhh semangat. Sepetang tadi, si kecik kosongkan sebotol sabun di toilet bawah, padanla senyaappp je, ingat dia tido, skali dia curahkan sabun mandi, Ya Allah Ya Robbi, geram sungguh rasanya, ibu baru je nk rest sekejap, dia sambung projek lain pulak yea. Xpasal2 kene upah kt tapak kaki & betis. Dah niat tak nak pukul sampai dia umur 7 tahun tetapi ape kan daya, dalam keadaan penat pun belum hilang dan seharian dah bersabar dengan macam2 kerenah si kecik, Lastly terbabab jua akhirnya.

Masa mandikan dia petang td, tiba2 terpandang dibahagian betis kakak, seperti berjalur merah. Allah terasa bersalah pulak pukul kakak tadi, ingatkan pukul perlahan sahaja, xdela sampai nk tinggalkan kesan. Tiba2 rasa sedih sangat, aku terus ambilkan ubat gamat dan sapu kat tempat tu. Sambil sapu ubat aku cakap kt kakak..

"Maafkan ibu ye sayang, ibu tak sengaja, lain kali kakak janganla buat perangai macam tu lagi yea..,"  Kakak hanya pandang muka aku dan menganggukkan kepala. Rasa berdosa pun ye jugak, sebelum ini aku hanya ugut sahaja nk rotan dia tapi tak pernah pulak aku rotan betul-betul. Allahuakhbar.... Astarfurullahalazim... aku peluk kakak kuat2, rasa macam nak menangis. Maafkan ibu ye sayang !