Selasa, 11 April 2017

Samsung S8 Pre-Order ?

Takde ke orang nak belikan HP untuk aku ? 




Aku rasa kalau aku tunggu & harapkan ehsan manusia yang baik hati untuk belikan aku HP baru memang berkedut pun belum tentu dapat. Jadi kenela aku save-kan tabungan untuk HP aku sendiri. Dalam mood bersabar nak beli gadget tiba2 S8 launch dengan pelbagai fungsi yang menarik, aduhaiii tersentuh hati aku ni, rasa macam dekat je dah ... hihihi... dekat di hati tp jauh di poket den ni hah .. Wawawawaaa... 

Dalam duk bersantai-santai baca newspaper The Star, tiba2 terbaca pasal pre-order samsung S8 sah sehingga 13 April 2017 oleh digi. Aduhaaiii sabor sajalah. Tapi harga dia mahal sangat pada aku RM3299 - RM3699 dah nak sama dengan iphone kot... hmmm tarik nafas dalam2 pastu hembus panjang2. 

Banyak benda dapat aku buat dengan duit sebanyak tu. Setakat nak beli HP untuk cek mesej/whatsapp pastu angkat call sekejap, then bukak FB/email, Kadang2 tu aku buka mt4 untuk trading sat. Jadi berbaloi ke aku nak spend duit sebanyak tu untuk sebuah HP? Hmm Dah dapat beli return tiket Umrah tu. Ya Allah tabahkanlah hati hamba-mu ini.

Tengah bluur nak beli HP ape sekarang, memang nak kena beli jugak HP baru ni, Samsung Tabs ni dah agak uzur, beteri pun asyik kong memanjang, jenuh aku duk cas setiap sejam. Kalau keluar jalan2, confirm tak sampai 3 jam dah running out of battery. 

Walaupun duit nk beli S8 tu cukup aje klu nak korek tu, tapi banyak benda aku fikir sebelum nak habiskan duit sebanyak tu. Teringat sepotong ayat Alquran yang melarang manusia menghambur2kan harta-nya sekalipun dia mampu untuk melakukan demikian, kerana sifat begitu sama sekali ditegah Allah swt. Allahumma anta robbi.... 

Tengoklah sampai bila aku mampu bertahan dengan samsung galaxy tabs yang dah retak 1000 ni. Manalah tahu tiba2 dapat cabutan bonanza ke, menang sijil simpanan premium BSN ke kan.. rezeki manusia ni bukan kita boleh jangka teruskan berharap dan terus berharap... takpe berangan tak kene bayar.. free of charge... hihihihi... 

Out dulu laa... nak jemur kain sat then tidoo ... babaiii... 



  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan