Selasa, 21 November 2017

Kafir Itu Tidak Gembira Melihat Kau Bahagia !

Kalau di ikutkan hal dunia, sampai Kiamat pun tak-kan pernah berakhir. Sebanyak mana diluangkan masa untuk dunia pun tidak akan ada penghujungnya. Ada2 saja perkara & masalah yang timbul & perlu difikirkan hingga terasa bagai nak bocor kepala. Oleh itu perlu ke dihabiskan segala tenaga, masa & usia hanya semata2 untuk memikirkan tentang dunia ?

Aku sering mengambil pendekatan yang mudah & tidak terlalu mengambil pusing tentang banyak perkara yang berlaku disekeliling aku. Tiada faedah memenatkan segala saraf otak yang Allah kurniakan semata2 untuk membebankan kepala. Apa yang berlaku itu anggaplah saja seperti angin & hujan yang turun buat seketika. Nanti esok hari mentari kembali bersinar. Begitulah juga untuk hari2 yang seterusnya. Nikmati setiap kesusahan & keperitan dengan seadanya.

Bersangka baik dengan diri sendiri. Selagi ada segelas air putih & sepotong roti untuk dinikmati maka bersyukurlah masih ada rezeki. Hidup ini bukan selamanya untuk dinikmati, kerana itu sifatnya syurga. Bersabarlah wahai setiap jiwa. Masih banyak jiwa untuk dijaga & hati untuk dikasihi. 

Kafir2 laknatullah itu hanya berusaha untuk menjahanamkan. Tawakkal kepada Allah itu lebih besar ganjarannya. Patah tumbuh Hilang berganti. Yang lebih baik selalunya datang terkemudian.