Isnin, 4 Mac 2013

Kolestrol Tinggi Dalam Darah !

 
 
Ada bad news I nk inform, U punye Kolestrol dlm darah is 7.8, Ini sangat bahaya untuk kesihatan U.. !!
 
 
Perrgghhh menyirap darah aku mendengarnya. Uh gile tinggi. Last 2 year aku cek kadar kolestrol aku 5.6 sekarang dah naik sampai 7.8 Ya Allah. Seram sejuk pun ye jugak aku mendengarnya. Doktor kasi ubat kolestrol utk aku amik. Harapnya memberi kesan yg baik untuk kesihatan aku. Padanlah kepala aku sering rasa pening & dada sangat sakit sejak akhir2 ini. Mengikut kata doktor aku boleh mati mengejut jika kadar tekanan darah meningkat dgn tiba-tiba di sebabkan oleh salur kapilari darah yg telah banyak tersumbat.
 
 
 
 
Terkadang aku berfikir sendiri, Xpanjang umur ke aku ni..?? uh nauzubillah, banyak benda yg belum aku selesaikan dlm hidup aku ni. Pahala baru secawan, dosa sudah sekawah. Ya Allah, ingatan pada kematian membuatkan jiwa aku sedikit insaf, Nafsu sedikit tunduk. SubhanaAllah !! ampunkanlah segala dosa-dosaKu, samada yg aku sedari mahupun yg tidak aku sedari.
 
 
 
Say No....!!!
 
 
Aku juga sangat berharap my hubby dapat pindah ke Kuala Lumpur. Doktor pakar yg memberi rawatan pada aku haritu pun dah buat surat sokongan untuk my hubby di beri pertimbangan untuk bertukar ke KL. Sekurang-kurang-nya jika ade ape2 terjadi, ade juga org yg dapat membantu. Incase aku pengsan tiba-tiba. Nauzubillah... Semua kerja Allah, kite hanya merancang. Apepun Allah jualah yg menentukan. Bila, di mana & bagaimana kita mati semua itu atas kehendaknya.... namun aku mohon di jauhkan menghadapi maut dlm keadaan yg menakutkan...  Waiiyazubillahiminzalik .. biarlah keadaan akhir kehidupanku adalah yg saat2 indah yg aku lalui menuju Tuhanku.. Ameeen Ya Allah...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan