Isnin, 4 Mac 2013

Luxury Refrigerator Mitsubishi L4 Grande !

 
Gile canggih Fridge ni. Harga pun not bad jugak canggih yg amat huhuhu. Siap ade LED Sunlight lg, so sayur-mayur yg kite beli kt pasar tu blh buat proses fotosintesis dlm peti ais katanye. Klakar jugakla bunyinya tu ehehe macam-macam. Sejauh mana kebenaran-nya tu wallahualam. X-kuasa plak aku nk buat kajian pasal peti ais ni.
 
So after balik kt opis td, sempatla aku meng"google" al-kisah pasal Fridge ni. Hmm bolehlaa macam best la jugak Fridge ni, klu ade duit lebey tu bolehla nk angkat. Tp yerla-kan peti ais je pun, klu rase berbaloi nk habiskan MYR 5k++ ape salahnya kan...? Maklumlah zaman moden yg penuh dgn teknologi-la katekan. :)
 
 
 
Sedikit aku nk share pasal kelebihan Fridge buatan Japan yg berkualiti ni. Di datangkan dengan 2 color, Stainless Steel & juga Diamond Black, Dia punye Features antaranya ialah :-
 
Anti bacteria food liner
Maksudnya bahagian plastik yg color putih dlm fridge tu anti-bacteria. So bacteria xleh nk membiak la kt situ. katenya laa..
 
Vitamin Factory
Dengan ade-nya VF ni, sayur-mayur yg kite bli kt pasar tu tahan lama. Lambat skitla nk kuning. Sayur kobis yg duk dlm Fridge ni boleh bertahan 10 hari dgn sihat & segar. xde kuning2. Itu analisa yg diorang buatlaa. Kebaikan-nya blhla beli sayur banyak2 and than leh simpan lama dlm fridge. So xperlulah nk ulang alik ke pasar sayur banyak kali sebulan.
 
Door Alarm System
Klu pintu fridge x ditutup rapat maka dia akan berbunyila. So org dlm rumah akan alert. Dapatlah jimatkan tenaga kt situ. kononye laa. Tp masa aku kecik2 xde pun function ni, ok je peti ais rumah kt kampung tu sampa skrg. Ehehe.. canggih la katekan.. Nampak gempak la skit, peti ais pun ade alarm U.. hehehe...
 
Door Auto Closed
Function ni berfungsi untuk meng"vacum" pintu fridge yg x ditutup rapat. Itu klu sedikit xrapatlaa. klu korang bukak sampai terkangkang pintu fridge tu, dia xleh nk vacum laa.. Itu yg dia tambah door alarm tu. Klu sikit-sikit xrapat tu bolehla auto closed.
 
LED Light
Maklumlah zaman pakai lampu LED kan skrg. Semua benda nk ade LED Lighting. LED ni mmg energy saving lg satu cantik. Class ko Jah :)
 
Energy Saving
hah yg ni paling aku suke. Fridge ni mmg tergolong dlm list barangan electric yg jimat eletrik. I Like This function. Klu kite g travel memana seminggu dua, maka kite boleh set kt button Energy saving. Mmg jimat habis. 
 
 
So camne kawan2, ade minat ke kt Fridge ni ? Warranty untuk motor dia kasi 5yr hmm okla (Tp klu xsalah aku semua brand pun warranty 5yr kan..) ehehe.. klu mampu ape salahnya nk beli, beli jelaa kan...? Klu x-mampu layan gambar jela (mcm aku ni).. hikhihik.. dunia oh dunia sampai mati pun xkan habis kite memikirkanya. Tepuk dada tanyelah poket...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

4 ulasan:

  1. Kalu dpt dok tdo mlm la aku..tido depan peti takut org curi..hahahah...start doh ke renovate umoh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha... ala bukan mahal sngt pun Nora, boleh aje mg nk beli tu, tp aku tengok fridge dia kt bowoh, dari pengalaman aku sendiri pakai jenis fridge kt bowoh ni mmg banyok masaloh skit.. Tp brand Mitsu ni ramai yg ckp elok, xde masalah berbanding lain2 brand... ape lg Nora angkat la se.. :)

      Padam
    2. Hikhik...mahal jugok tu...peti aku skrang ni pun beli time hitachi buat jualan gudang....

      Padam
    3. OoOoyeke, Hitachi pun ade buat jualan gudang ea, mesti murah habis, kt mane diorang slalu bt, berminat gak nk g sebey ni.. ehehe..

      Padam