Khamis, 10 Julai 2014

BMW E60 :: Hadiah Birthday Hubby & Ramadhan Kami

Rasa sudah berbulan aku tak sempat untuk update ape2 cerita di sini. Kekangan waktu & juga kerja yg sentiasa tak pernah habis dan meeting yang berderet membuatkan aku tidak sempat untuk berkarya di sini. Bila ada masa aku terpaksa menyiapkan logbook VE aku tu. Klu ikutkan bulan 10 ni aku mesti submit logbook ke Board of Valuer untuk dinilai, lepas tu baru akan di panggil interview. Tapi nmpak gayanya,  macam takde harapnye je aku nak pergi interview hujung tahun ni. Coz untuk tahun ni punya logbook pun satu perkataan pun aku blum tulis lagi. Yang tahun lepas pun belum habis tulis lagi. Adoiiiyaaii... Sindrom Kemalasan melanda !

Harini aku just nak share tentang serba sedikit cerita Ramadhan dan juga ringkasan kisah2 yang telah dilalui selama beberape bulan ni. Nak mula kan dari mana entah. Sepanjang 13 hari Ramadhan ni, Alhamdulillah Semuanya baik2 belaka. Aku masih berkesempatan untuk masak iftar for my beloved family. Puasa tahun ni ahli keluarga bertambah coz my younger brother stay kt rumah kitorang untuk habis kan praktikal dia selama 3 bulan. Agak meriah skitla bile dapat berbuka ramai2. Aku hanya beli kuih di luar. Lauk pauk semua aku masak. Lauk simple2 je pun. Paling kurang 3 lauk. ayam or ikan goreng adalah menu Wajib.  Ehehe lagi satu sayur. So yang ke3 tu lauk yg berkuah skit. 

Alhamdulillah seronok bile dapat masak untuk keluarga dan semua masakan habis sejurus bersahur. Pendek cite tiada pembaziran. Cume yang kurang menarik, aku tidak berkesempatan untuk bertarawih di masjid or surau. Memandangkan si kecik Nuha yg agak aktif bimbang akan mengganggu jemaah lain nnt. So aku hanya solat sedirian di rumah. Hanya hubby yang ke surau Taman. Kadang2 lewat jugak hubby balik. Sambung bertadarus sekali katanya. Once hubby balik aku n Nuha mmg Dah di alam mimpi. See u tomorrow dear.  ;)

Sempena Bestday hubby yg ke 32 tahun haritu aku telah berikan hadiah paling istimewa untuk hubby. Memandangkan musim hujan dan juga cuaca yang tidak menentu. Atas dasar keperihatinan & kasih sayang, aku telah memberi cadangan kepada hubby untuk membeli sebuah kenderaan ke-2. Alhamdulillah Semuanya di permudahkan Allah. Aku hanya bayarkan deposit dan uruskan pinjaman di bank. Bulanan punye payment macam biasa... :)) 



   Walaupun telah lebih 10 bijik kereta p tengok satu pun dia  tak berkenan.
             Last2 jumpa yg ni terus jatuh Cinta pandang pertama.

So Hadiah untuk Hubby tahun ni adalah sebuah intelligent machine yg menjadi impian my hubby. Sebagai Seorang isteri yg sangat prihatin dengan kehendak suami,  aku telah penuhi impian hubby sebaik mungkin dengan izin Allah yg Maha Besar. Mmg nampak ke"exicited-tan" hubby bile aku suh dia test drive. I'm happy when u're happy. LCI 523i The Ultimate Driving Machine yg mmg mengujakan. Untuk aku yg suka race tgh highway ni mmg tiptop. Cume service n maintenance mmg kene prepared budget every month. Aktiviti jalan2 terpaksa di perlahankan. Pusing2 dlm Mesia jela dulu. Next 2 yr after salary increment baru blh start enjoy skit. Hehehehe... opportunity cost nama dia.



Happy Bestday sayang. Semoga dirimu sentiasa mendapat rahmat dan kasih syg Allah. Harta hanyalah Alat untuk membahagiakan tapi rasa cinta dan keikhlasan dlm perhubungan adalah asas kebahagiaan. I Love U till the end of my life.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan