Khamis, 10 April 2014

1st Day @ Tradewinds Corporation

Alhamdulillah, Hari ini, Jumaat 11 April 2014 aku dengan rasminya telah masuk ke opis baru. Barang2 dari opis lama dah angkat 2 hari lepas dengan bantuan my beloved hubby. So bermula episode baru aku di sini pula. Skop kerja masih sama. Apa yang aku lakukan di opis lama still kene carry on, CUME-nya... hah capital letter skit. Sikit punye banyak projek nk kene handle kt sini. Aduh..duh..duh... xmenang tangan aku nk kene prepared Feasi, Site Analysis, Land Value dan macam2 lagik. Baru je habis buat 1 kerje, datang plak kerja lain dan-dan tu jugak. Zaman nk relex2 & layan FB serta berblog agak terhad. Mungkin xsempat nk menulis time opis hour.
 
Bak kate org kampong Pulau Serai "Ade give & take-laa" hikhikik. Secara rasminya aku dah dapat new appointment letter. Alhamdulillah rezeki dari Allah. Ada increment on salary + various benefit yang lain seperti discount % for staf di ke semua Hotel & juga fasilities yang under Tradewinds Corporation. Yang aku di beritahu seperti di Hotel Istana, Harrod & etc. Tapi aku bukan berbelanja sangat kt tempat2 camtu, tapi kalau ada member2 or sedara mara nk discount insyaAllah boleh di uruskan. Tahun 2014 ni aku dapat 2x kenaikan gaji, 1st bulan lepas cerita Di SINI, pastu after pindah ke sini ingatkan diorang cume follow je gaji tu, skali dapat Appointment Letter yang baru, naik lagik.. kuikuikuikui... Tuah ayam Nampak di kaki.. Tuah manusia siapa yang tahu. Apepun syukur Alahamdulillah. Semuanya hanya pinjaman.
 
Selain dari tu, cuti tahunan juga di tambah, kos untuk bersalin pun ada disediakan, macam seronok la plak nk bersalin pasni. Xpening dah pikir nk bayar kos. Alhamdulillah ada jugak perkara yang buat aku teruja di sini. Mudah2n Allah memudahkan segala urusan kerja aku di sini Ameen.
 
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan