Ahad, 18 Jun 2017

Ke-Syukuran Yang Tidak Terhingga !

Ya Allah, 
Apa lagi yang perlu aku harapkan sementara hidup di dunia ni?
Semua yang aku minta telah dikabulkan Oleh-NYA 
Yang tidak aku minta juga tetap diberikan tanpa aku terduga

Ya Allah,
Tidak terucap sebuah perkataan yang lebih mulia selain mengatakan "ALHAMDULILLAH" sesungguhnya Dia adalah Raja segala Raja, Yang Maha Kaya lagi Maha Memberi

Tahun 2017 adalah tahun yang begitu indah dengan segala bagai cerita & peristiwa. Setiap cerita itu punyai liku-liku yang menguji kekuatan hati & menuntut 1001 kesabaran di dada. Tetapi teruslah bersangka baik dengan-NYA. Kerana Pelangi nan Indah sudah dikirim ke jendela hidup-mu, bersabarlah sedikit lagi. 

Kerana tika engkau menikmati akan indahnya sebuah anugerah itu, barulah engkau terasa betapa kecilnya dugaan yang menuntut sebuah kesabaran jika diberbandingkan dengan Rahmat & kasih sayang yang akan di tebarkan sesudah itu. 


Allahumma Anta Robbi ...



Tahun 2017 tahun rezeki yang melimpah. Alhamdulillah segalanya begitu mudah ditempuhi satu per satu. Seolah2 ada yang datang membantu. Maha Suci Allah yang sentiasa hampir kepada hamba2-NYA. 

Bersihkanlah jiwa, Lapangkanlah hati daripada segala dendam & iri hati. Berdoalah kepada Allah Sang pemilik Alam Buana ini. Dia mampu memberikan apa sahaja kepada-mu, tetapi dengan syarat jadilah hamba2NYA yang bersyukur & berlapang dada. 

Sesungguhnya Dia Maha Memberi & Dia suka-kan hamba2-nya yang suka memberi. Rahmat Allah hanya turun kepada hamba2NYA yang tidak kikir & bermurah hati. 

Believe it Or Not ..??? 

Believe it with whole of your heart !!!