Khamis, 14 Julai 2016

Hotel ke Rumah Hantu Ni ?

Ape Ade Dengan Penang ..?

Asyik2 kami ke Penang, addoiiii xde tempat lain ke hubby nk kene outstation ni ? Dah bosan kot, asyik2 Penang. Pastu stay kat The Light Hotel Seberang Jaya. Kali ni tak nak stay The Light lagi. Nak cari environment baru pulak. Demand tak ingat Hihihiihi... :) Ahh tak kire aku nak stay kt area Batu Ferringhi or Tanjung Bungah pulak kali ni. Pandai2la hubby keluar awal sikit nk g ke kelas di Kem Butterworth tu. Kene kejam skit kali ni. Dah Bosan nk stay kt area Seberang Jaya tu.

  
Menu berbuka puasa untuk kami yg bermusafir ke Penang :)


Berbuka & bersolat di RTC Gopeng sebelum meneruskan perjalanan kami. Macam2 ada di RTC ni, selesa & sangat mesra pengguna.
 

Nuha Safiya melepaskan hajat dari mula sampai td lg dah nak main, tak reti puas agaknya budak kecik ni asyik nak bermain je dia. 

Memandangkan Kami ke Penang agak lama lebih kurang 5D4N. Maka pada malam pertama tu kami stay di Pearl View Hotel sekitar Seberang Jaya. Itupun sebab kami sampai dah lewat malam. Plan asal nk terus jek ke Hotel sekitar Tanjung Bungah or Bt Ferringhi tapi sebab dah lewat sangat sampai, mcm membazir jugak bayar mahal2 sekadar untuk stay beberapa jam jek. So kitorang decide lepak kt Pearl View Hotel dulu mlm tu, esok baru ke area pulau.  Kami berbuka puasa di R&R Gopeng, itupun nasi arab yg da siap2 ditapau dari Restaurant Arabic Syeksyen 7 Kajang. 


Harga untuk buffet berbuka puasa, entah ada sijil halal ke tidak hotel ni. Not for me. 
 

Suasana dalam bilik, abaikan segala benda yg berselerak ..


Sebenarnya ini adalah 1st time kami stay di hotel ni. So meh sini baca review aku untuk hotel ni. Ini adalah cerita benar. Tiada yang tidak benar melainkan benar belaka. Pertama kali kami tiba untuk check in, secara peribadi suasana  Hotel ni mmg agak menyeramkan. Jalan nak masuk ke bilik dari tempat parking kereta sikit punye jauh, berpusing-pusing jugak kami anak beranak cari jalan. Aku just follow hubby masuk pintu keluar pintu, bilik pun tak nampak rupe lagik, dalam hati dah membebel sendiri dah, tapi diam2 sudah, coz aku jugak yg book hotel ni td. Kang banyak cakap, ade kene tiaw dengan pakcik tak pasal2. Dengan hanya bertemankan lampu kuning yg suram di segenap laluan jalan menuju ke bilik membuatkan bulu roma aku semakin meremang. Di tambah pula dengan dekorasi hotel yang penuh dengan patung2 binatang kiri & kanan, suasana pula sunyi sepi, seolah-olah kitorang sahaja yg menginap di level tu.

Pagi2 lagi hubby dah ke Kem Butterworth. Kami 2 beranak masih duk lena lagi. Qada' tidur semalam yg tak boleh nk lena. Lebih kurang kul 10 pagi, Kami 2 beranak turun ke bawah breakfast. Nak turun breakfast pun siap tersesat 2, 3 kali pusing cari jalan nk ke lift untuk turun. Ya Allah ... after dah jumpe lift, lift pulak buat hal sangkut tak nak bergerak, bertambah bingung aku di buatnya, keluar masuk 2, 3 kali cari staf hotel kot2 ade area situ, satu kelibat manusia pun tak nampak. Akhirnya aku buat call ke reception di bawah menggunakan telefon yg tersangkut di dinding Hotel. Cerita berjela pun tak guna, dia suruh kitorang tunggu je kt level tu, nnt ada staf datang guide katanya. Akhirnya kami di selamatkan oleh cleaner yg kebetulan ada di situ, Dah mcm dalam filem seram kot. Hotel ke Rumah hantu ni ? After dah siap kasi Nuha makan, maka kami pun naik ke bilik kembali. Nuha ajelah yg makan, aku sah2lah puasa. 

Sesampai di bilik terus call hubby mintak balik cepat sikit, dah xtahan kot duk bertapa kt rumah hantu ni. Hubby boleh gelak bile aku cerita pengalaman ngeri kami 2 beranak kt dia. Rupa2nya hubby pun alami nasib yang sama semasa nk turun sahur tadi pagi. Aku tak turun sahur, cuma makan kurma & segelas air jek kt bilik. Adooii pengalaman ngeri betul laa. Mmg tobaaatt aku tak stay lg dah Hotel ni. Macam tempat ape jek ! haaiiishh silap betul tak bace review org ramai dulu masa booking hotel ni. Nasib baik book 1 malam jek. Kalau tak confirm demam kura aku dibuatnya.

Lebih kurang jam 1200 tgh hari kami dah check out dari hotel tu dan terus menuju ke Tanjung Bungah iaitu Hotel yang sepatutnya kami stay dari semalam. Alhamdulillah selesai sudah sebuah pengalaman ngeri lagi menyeramkan di Hotel Pearl View. 1st & last aku stay kt situ, mintak sisih 7 keturunan tinggal kt situ lagik.