Ahad, 18 September 2011

Zaman Unifi

Yeszzaa.. harini umah aku da ade unifi, contractor akan datang jam 2.30 ptg utk pemasangan.. eheehe xsabar rasenya nk mengekses kehebatan internet yg digembar gemburkan tu, ape yg lg best juga kerana Unifi ni siap dengan channel HyppTV skali, so xperlulah aku nk meng'subscribe' Asteruk service yg menyesakkan kepala otak tu, udah la skrg asyik hujan je, mmg confirmla xde service punye, asal hujan je tengok dinding la jawabnya...

Tadi aku dah inform aku punyer supervisor nk balik awal coz org nk buat installation UNIFI kt umah, so nampaknye aku balik awal la arini, tp klu xsilap aku, mmg hari2 pun aku balik awal, sampai opis lewat tp tang balik mmg berdisiplin on time memanjang .. kuikuikui.. yerla duk kt opis pun xtau nk buat ape jugak, sume kerje aku da siapkan awal2 lg, klu boss xkasi instruction da, aku pun chit chatting jela, walaupun bosan xde kerje sebenarnya, ehehehe ayat cover baik punyer.... boss plak slalu meeting sampai ke ptg, so ape lg.. aku pun cabut jelaa.. seronok betoii hidup free camni, sat g bile projek da jalan baru tau.. siang xkenal mlm laa nampaknye,.. ehehehe..  harapnye2 semua kerje dpt aku uruskan dengan baik.. ameen.. :))

Td pagi semasa aku on my way nk ke opis ade sebuah kereta Mitsu lancer color hitam yg bawak cam lanun, nk mampus cepat agaknye pemandu ni, isk sakit betoi ati aku td, eee bawak kereta cam pelesit, dia ingat jalan raye tu mak bapak dia punyer ke, sesuka hati nk hon2 n hempit dekat2, bute ke ape, xnampak ke jalan jam, bersimpang siur, mcm dia sorang je nk g kerje, org lain pun nk cepat jugak, dah la kereta color hitam, agaknya kepala otak dia pun hitam legam + kotor cam kete dia agaknye .. isk mmg xde otak punyer orglaa, kereta je besar kepala otak sempit.. ehehee mood marah pagi2 isnin, maklumla monday blues.. tp aku enjoy je ke tempat kerje, walaupun sedikit tension dgn pemandu otak landak cam Mitsu lancer hitam tu..

alamak jam dah menunjukkan kul 11.30, kul 2 sat g aku dah nk cabut, tp kerje yg supervisor suh buat aku belum siapkan lg ni.. okla nk kene siapkan kerje dulu ni.. nnt mlm la sambung storey..

Alhamdulillah, da siap pasang pun unifi kt umah aku ni, skrg ni tgh menonton cite "The 7 adventures of Sinbad" kt HyppTV under channel Syfy sambil mendolot cite kt internet, hmm kesimpulan-nya UNIFI ni mmg berbaloi la buat mase ni, dia punyer server pun laju gile, xsempat nk menung da siap donlot, xde sangkut2 cam slalu.. pendek cite aku mmg berpuas atila dgn service dia.. 5 stars to UNIFI VIP5.

Dengan adenya UNIFI ni, maka terisila masa lapangku ketika pulang dr kerje.. really proud of it... :))

Tiada ulasan:

Catat Ulasan