Ahad, 11 September 2011

Salam Syawal

Dah agak lama aku tidak menulis.. sejak balik raye haritu, aku sibuk mengemas barang kt umah, pastu 5hb da masuk kerje, so xsempat aku nk menulis, lg pun umah baru aku ni belum ade internet, insyallah klu xde pepe aral, next 2 week dah dapat online la hendaknya coz aku dah amik pakej UNIFI utk kegunaan harian aku, bayaran bulanan RM150. walaupun agak mahal tp kire okla, coz dapat channel utk TV skali.. bolehla menghilangkan kebosanan aku dikala balik kerje, maklumla skrg ni yg dapat siaran kt rumah tu cuma TV3, TV1, TV8 dan TV9..  itupun kelabu asap skali, hmm sabor ajelaa..

Sejak memulakan kerje baru ni, aku rase sume benda yg aku buat alhamdulillah berhasil, boleh dikatekan kerje baru ni menyeronokn aku, lg pun aku xdela stress dengan jalanraya yg jam dan juga  Boss yg kerek entah ape2, my Boss sesangatla baik orgnye, masuk kerje pun xpayah nk punch card bagai, menyusahkan.. huh.. I hate VPC ever after...  perjalanan dr rumah ke tempat kerje pun relex je, mmg best gile laa Yabedabedu.. ehehehe.. take time 20 minit aje dengan kelajuan kereta 80km/hr.. jimat minyak kete aku, parking kete pun senang xpayah nk berebut n risau pasal saman majlis bandaran yg ngok nget, x habis2 nk menyaman aku.., ape yg paling best ialah payment parking company bayar RM8 sehari.. ehehe very cool kerje kt sini..

Tp satu aje yg xbest kerje kt sini, bak kate org bukan semua yg kite suke tu kite akan dapat, itu mmg aku setuju sesangat, hmm yg xbestnye coz aku terpaksa berjauhan ngan my hubby, mmg xbest, sedey plak rase, dah hampir 4 bulan hari2 dengan dia je, ape2 masalah sakit ke, demam ke, ade org nk tengok2kan, kekadang tolong uruskan segala hal2 umah tangga, seperti memasak n mengemas barang2.. that the greatest Man i've ever have.. I Love him so much.. klu diizinkan Allah InsyaAllah awal tahun nnt aku dah ade teman, wahh bestnye.. xsabar rasenye nk tunggu teman yg paling setia hadir dlm hidup kami.. moga2 dia menjadi permata yg beriman n bertaqwa.. Amen ya Allah..

Walau apepun aku harap aku akan tabah dan baik2 aje duduk kt KL ni sesorang, kekadang si syirin temankan.. ataupun klu aku rajin aku lepak umah cik je, tp itula aku ni cam biasalah xsuke lepak2 umah org ni.. al maklumla bontot ni panas je klu duk umah org lelama, dah terbiasa dr kecik mmg umi pun xsuke aku melepak kt umah sesapa.. so tabiat tu dah sebati dlm diri aku.. umah sendiri lebey aman dan selesa utk didiami walaupun xseberapa.. yg penting aku bahagia dengan ape yg aku ada.. syukur ke-hadrat Allah.. Alhamdulillah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan