Isnin, 1 Julai 2013

Berehat di Rumah Peranginan MORIB

 
Inilah Rumah Peranginan Morib kitorang... :)

Dah lama tak jalan2. So last 2 month my hubby bawak kitorang bermalam di Morib. Holiday yg dah berzaman baru teringat nk hapdet. ehehehe.. Oklaa.. bestla jugak lepak kt sana, walaupun tiada ape sangat yg boleh dibuat. Walaubagaimanapun suasana di Morib mmg mendamaikan. Sesekali merehatkan diri kt sini tersangatlah berbaloi. Kitorang stay kt Rumah Peranginan Persekutuan. Tersangatlah banyak cerita yg entah ape2 sepanjang percutian singkat kitorang kt sana tu.



Konon-nyelaa, my hubby nk buat suprise-la sangat kt kitorang berdua ni. Maka dia telah menempah bilik di rumah penginapan Morib tu selama 3D2N.. So bile aku dapat tau pasal suprise yg xberapa nk menjadi tu mmg seronokla kan. Olo-Olo so sweet syg. x-sangka U masih pandai buat suprise kt I lg... muahaha...
 
Maka pada tarikh 18hb my hubby pun sibukla suh aku berkemas beg & barang2. Siap ajak aku g shopping brg basah kt giant lg (depan rumah kitorang je pun, hehehe..) Perjalanan ke Morib dari Kajang mengambil masa lebey kurang sejam. Kitorang bertolak lewat petang, coz pagi tu aku dah plan nk g bersihkan rumah kitorang kt Hillpark. Lebey kurang jam 6.00 baru kitorang bertolak ke Morib. Sampai di Morib kul 7 lebih.  Jeng..jeng... scene seram skit.. ehehe

Masa my hubby nk buat pendaftaran masuk ke chalet Morib tu, Aku & my baby tunggu dlm kereta je. Lama x-hingat pakcik nk buat pendaftaran. Isskk bosan la plak lepak dlm kete. Lagipun duk menunggu dengan enjin ON membazir minyak ni, Maka aku pun bawak baby turun ke kaunter pendaftaran. Join sekaki menyibuk kt Kaunter tu...
 
Aku : Kenapa lama sangat ni ?
Hubby : Tak jawab sepatah pun just buat muke bermasalah je... dari riak muka my hubby tu aku dah boleh agak. Ni mesti ade benda yg xkene ni.
 
After duk bersembang sekejap dgn staf bertugas tu maka aku taulah kisahnya. Rupanye my hubby buat reservation pada 19hb-21hb. Tp kitorang datang masa tu tarikh 18hb, terawal satu hari dari date yg telah ditempah, hmm boleh plak camtu kan..Ni nak buat lawak kampong pisang ke ape ni..  ??  
 
Aduyaaaiii sakit pulak rase hati kite ni, Isk pakcik ni, slalu camtu tau, xhabis-habis dengan sindrom lupe dia tu. Kot ye pun banyak sangat kerja nk kene pikir, cekla dulu betul2 sebelum nk pergi. Dahla xprint form online reservation tu. Kang dah tersalah date. Adoii... spoiiiill sekejap mood aku. Hubby ape lg, buat muke bermasalah & mohon simpati jela. Ala2 sedey gitu... sekali tengok mmg-la  rasa geraam je, rasa nk gigit-gigit je telinga dia tu, tp itula lama-lama tengok plak rasa kesian, hmm xpela dah nk buat camne. Luse dah nk kerja. aku xnk amik cuti lg dah. Maka aku pun dengan suci hati slow talk dengan hubby.
 
Aku : Klu xde bilik kite balik jela. Nk buat camne, dah salah sendiri, awal-awal xnak cek betul-betul... (muke ketat je)
 
Hubby : Xnak cari bilik kt tempat lain ke..?
 
Aku : Xnak laa.. membazir...
 
Hubby : Hmm ikutlaa... (Sambil tangan pakcik duk menggosok belakang aku,ape makna tu, ehehehe...)
Aku : Hmm (Buat muke xde perasaan...)
 
Tiba-tiba staf kt kaunter tu panggil my hubby.
 
Staf : Encik, tadi sy dah call manager, dia kata klu encik nk stay kt sini jugak kite ade satu chalet rosak kt depan tu. Chalet tu mmg kite tutup, sebab toilet rosak, cume satu toilet je yg ok. Tp encik xleh komplen la. Klu bersetuju, sila isi form ni & kene buat bayaran.
 
Hubby : Oyeke.. hah Okla klu camtu, xde masalah, sebab kitorang pun 3 orang je.. cukupla 1 toilet ..
 
Staf : Klu camtu encik isi form ni dulu, nnt besok klu encik nk pindah chalet just bagitau saya je. Sy akan pindahkan ke chalet yg sepatutnyalah untuk hari yang berikutnya tu.
 
Hubby : OoOo ok.
 
Alhamdulillah dapat jugak kitorang bilik untuk menginap, walaupun satu tandas rosak, tp xde effect kt kitorang pun, cuma yg xbestnye kene bayar extra laa, coz di kire sebagai walk in customer. Hmm macam2 hal. Apepun layan jelaa...
 
 
Org Terengganu panggil beranda camni "Lambo" ...
 
 
Dua sejoli... :))
 
 
Ambooiii seronoknye jalan berdua je yea...
Ibu tinggal kt balakang buat xtau je ea.. xpe2, nnt nk tido jgn cari ibu...
 
 

 
Sangat suke tengok ukiran pasir yg dibentuk oleh ombak2 kecil... unik & cukup indah kejadian Allah.. SubhanAllah

 
Waktu pagi air xpasang lg, nnt dah dekat jam 10 dan ke atas
baru air start naik...
 
 
Oloh2 tomeynye budak mucuk xmandi pg lg ni... :)

 
Semua benda nk di penyet... xde rase geli or takut langsung budak kecik ni...
Tp klu ibu menyakat nnt tau takut, ehehe kite biarkan dia dengan dunia kecilnya..

 
Hehhee sian adik kene kambus dengan pasir... Idea siapakah ni... ??
 
Pakcik-ku Sayang... walaupun kekadang sikap mu itu membuatkan jantung hatiku berdegub kencang tp muke kesian & riak wajahmu itu, sudah cukup untuk membuatkan kemarahan-ku hilang entah kemana. Aduyaaiii abg-oh abg... sama la mcm my baby, bile dah buat salah, suka buat muke kesian.. hmmm mmg sepesen... nasib baiklah ibu ni lembut hati.. klu x, dah lama ibu penyet buat belacan tau...


Air da mula nk pasang... matahari pun da mula membahang.. Abi pun da bising ajak naik, lapar la tu... Jom kite balik masak kt bilik... :)

Percutian singkat yg santai & banyak kenangan... Mlm yg indah & mendamaikan.. terasa seperti zaman kanak2 sewaktu di kampong halaman. Indahnya sebuah kenangan itu.. membuatkan hati-ku rindu untuk pulang ke kampong kelahiran...










 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan