Isnin, 7 Oktober 2013

Bercuti Ke Krabi :: Fossil Beach

Jom.. Jom.. bercuti ke Krabi ! ehehe walaupun dah lebih sebulan percutian kitotang ke Krabi tp keseronokan semasa di sana masih terbayang-bayang. Bukan senang nk bercuti & relex seminggu tanpa memikirkan hal2 kerja ni. Adooiiii rasa nk g bercuti plak laa... Jom Sayang kite g Holiday ! ehehehe..
 
N3 ni aku nk citer pasal Fossil Beach. Ape ade kt Fossil beach ni ea..? Xde ape sgt pun. Pada aku biasa2 shj. Memandangkan Fossil beach ni duk kt obersea maka aku masuk la jugak walaupun xmenarik mana, Muzium penyu kt kampong aku pun aku belum masuk sampai skrg, kuikuikuikui...
 
Kepada kengkawan yang rasa nk datang silalah datang. Klu org Tanya pasal tempat ni, at least korang adala sedikit gambaran mengenai tempat & Susana kt sini. Kata nk jalan-jalan kan.. enjoy your holiday ya.. Jom layan gambar la plak. Coz xde benda sgt nk citer sangat kt sini. Biarkan gambar berbicara. :))
 
 
 
Ini adalah gallery yg ade di luar kawasan. Nk masuk kt sini FREE shj. So kepada yg rasa x-berbaloi nk bayar fee utk masuk kt Fossil Beach tu, maka boleh masuk kt sini. Sama je dengan ape yg ada kt dlm tu...

 
Cengkeram ni xde plak aku Nampak masa kt tepi pantai tu.
Mungkin da jadi batu kot.

 
Kt Kampung aku bersepah cengkeram yg cenggini. Dah xheran pun.. ehehe
 

 
hah ini la dia Fossil yg sudah jadi batu tu.. Setelah mengalami proses pemendapan  selama berjuta-juta tahun, maka cengkeram2 tadi telah menjadi batu. Inilah rupanya..



Si kecik yang bergitu berminat dengan artifak kuno. Anak ibu nak jadi Geologist yea syg. Gudlak dear. muahaha...
 
 
 
Gambar aku amik kt dalam gallery.

 
Jom baca sejarah pasal Fossil Beach ni..
 
 
Ok inilah Fossil Beach tu, nak masuk kt dalam ni kene bayar Fee 200 bath seorang, Mahal gile tu, xde pe sangat pun. Memandang aku ni mmg kaki Nego, sempat lagi aku buat offer baik punye masa kt kaunter tiket, aku mintak 200 bath untuk 2 org. Ehehehe Nego jangan x-nego.. maka dapatlah jimat 200 bath. klu X nk kene bayar 400 bath tau.
 

 
Pemandangan sebenar di Fossil beach pada Ogos 2013. yang sekeping2 tula Artifak yang telah berjuta tahun tu. Dah macam simen pun ye jugak.
 

 
Si kecik yang xboleh duduk diam..

 
Abi pun dah letih nk kejar...

 
Bayar 200 bath semata2 nk tengok ini aje-laa... Hmm mmg betul2 cekik pelancong...


 
Close Up skit.. Kasi jelas..
 

 
Bile nk g London Weight ni Yg... ehehe

 
Seronok bukan main dapat melompat situ sini...

 
Hah nk buat ape pulak tu, baru je jatuh sat td, ade hati nk terjun plak,
amboiii anak dara sorang ni...

 
Tengok tu...

 
Hah dah kene tangkap... Adooiii penat melayan kerenah dia je..
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan