Ahad, 14 Februari 2016

Monday :: Hari Yang Ku Tunggu

Alahai lamanye nk tunggu Isnin. Terasa seperti hari2 lambat shj berlalu. Klu dulu bile isnin nk datang ya Allah punyelah malas nk g kerja. Rasa weekend begitu pantas berlalu tup..tup dah tiba hari isnin, tak kan sekejap je cuti kot, wawawaaaa nak cuti lagik.... 

Bila tiba isnin hati dah mula serabut, pk malas nk bersesak kt Highway Sungai Besi yang amik masa berjam-jam nk sampai opis. Bile da sampai opis, pk pulak nk berebut parking kereta, silap haribulan parking penuh, kene park kt tepi jalan je, pastu nnt petang balik kerja dapat surat atas cermin mintak duit. Itu belum lagi lampu minyak tiba2 menyala sebab minyak dah tinggal 2 bar. dengan jalan yang penuh sesak, mengucap panjang aku setiap kali terkena camtu. 

Pagi2 lagi nk siapkan Nuha, masak sarapan, kasi makan siap2 kt rumah dulu than baru hantar ke Taska, pastu dah sampai taska layan drama sedih kt Taska pulak, melalak meraung depan pagar taska tak nak pergi school. Ya Allah ape ke seksa benor hidup aku dulu. Setiap pagi stress di buatnya. Nasib tak kene darah tinggi je aku ni. Dah sampai office pulak mamai nk layan macam2 benda nk kene bt. time xde kerje happy la dapat lenggang kangkung je, tp bile time nk submit project proposal, tak menang tangan di buatnya, akulah yg buat slide, betulkan, buat surat, binding report, photocopy, pergi hantar report to client, follow up client, meeting, site visit & segala bagai kerja yg budak despatch buat pun aku kene buat. Penat gile oOOo.

Insaf-insaf... dah serik dah nk lalui semua benda tu. walaupun duduk kt rumah ni pun bukannya aku goyang kaki sangat, banyak benda jugak yg aku kene settlekan, dari bersih rumah, masak, basuh baju, mop lantai, vacum rumah, siram pokok, kutip sampah & Berbisnes. Letih mengalahkan kerje kt opis kadang2 dibuatnya, tapi yg penting aku happy, aku blh aturkan kerja aku mengikut kesesuaian masa aku. Than paling penting xde org nk perli2 & xde haters yg busuk hati nk stalker hal aku & gossip entah ape2. Aman se aman-aman nye aku ckp ko. 

Than kenapa skrg aku tunggu hari isnin tiba ? tak kan kerja rumah pun nk tunggu isnin baru nk buat. Oh bukan kerje rumah yg aku maksudkan. Aku tunggu Currency Market open on Monday closed on Friday !!  tak sabar nk angkut duit masuk account. Lagi satu tak sabar nk tengok berapa USD yang masuk ke acc hasil last week client trading... Wooo.Woo..Wooo... Rezeki nak datang baii, duit nak masuk, mana tak hawau nk menunggunya. Walaupun aku bukan mata duitan, tapi aku suka cari duit. Tak kisahlah ape aku nk buat dengan duit tu. Aku nk simpan ke, nk sedekah ke, itu hak masing2 tapi yg nyata bukan untuk dihabiskan beli handbeg mahal2. Aku pakai porch Tomie or Poh Kong tu je. Senang aku nk sumbat masuk dlm poket seluar aku. Xde aku nk angkut ke Hulu- Hilir beg tangan yg bajet berended tu. tapi dlm beg duit xde banyak mana pun. Itu bukan cara aku. aku seorang yg simple. gaya hidup aku biasa2 shj, yang penting pakaian aku menutup aurat, kemas & wangi. No bau masam.. i dont like manusia yg bau masam or hapak duk sebelah aku. Please stay away !

Banyak sangat ke duit Trading Currency ni ? takdelah banyak mana, bolehla buat belanja, lepasla nk order makanan kt "Tony Ramas" ke TGI friday ke. Cume yg best-nya ko blh angkut duit dari market tu bile2 yg ko mahu, tapi ada cara dia jugakla der. bukan boleh main kaut macam ko amik beras dlm guni tu. silap hari bulan dia pulak angkut duit ko. Yang tu nk kene belajar sikitlah, nk tangkap ikan pun ada kekdahnya. lagi ko tanya camne nk kaut duit yg lebih 5 Trillion USD floating dalam pasaran everyday. 

Lagi satu yang best-nya duit tu dlm USD yea... sekali lagik aku cakap ko, dengar baik2 USD bukan Ringgit ! aku selalu target sehari untuk kaut USD100 ke USD150 sehari, kadang time news keluar aku blh angkut sehingga USD500/day. Berapa banyak capital yg aku dagangkan dalam pasaran ? takdelah banyak sngt, cukup2 makan jela. klu nk dalam ringgit tu paling tidak pun kene ade 20k MYR jugak dlm satu2 account dagangan. Baru sedap nk pasang umpan. tapi ade je yg pasang umpan kecik2. bak kata org tua2 dulu, berdikit-dikit lama2 jadi bukit. Wallahualam.

Okla itu je aku nk cerita, pada yg nk belajar pasal FOREX ni boleh jer roger aku, aku ajar free je. cume korang perlu register under my Trading link. Ade org buat class FOREX ni mahal gile. ade yg cas sampai 50k. Itu pun ade org g bayar. Tapi aku xdela sampai kejam camtu, aku xharapkan duit korang untuk buat makan. bukan cakap sombong der, aku cakap ikhlas, aku niat nk ajar je pun. Mana yg aku tau aku share. bukan nk buat class pastu fee cekik kedarah, than korang trading satu ape pun xtau. Belajar dengan aku ni basic jela aku ajar. selebihnya korang akan belajar dari pengalaman & pemerhatian sendiri.

Welcome My Day !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan