Rabu, 2 Mac 2016

Part 1 :: Cabaran Trip Jakarta ~ Bandung

Cuti lagik ..!!! Yeay ... kali ni kami ke Jakarta & Bandung pulak...

Bermula dari awal tahun 2016 haritu, kitorang asyik berjalan je, selang 2 - 3 minggu berjalan. Best kot dapat berjalan, mmg best la aternye, gile tak seronok dapat g jalan-jalan. Dari duk terperak je dalam rumah baik kite terjah dunia luar sekali skala. Hah..Kang lapang sikit mata tu. Plan nk ke Bandung ni mmg dah lama, tiket dah beli 5 bulan awal dari date nk pergi ni. Biasalah cari tambang murahlah cek oii, JIMAT duit aternya :)

Jika di ikutkan, my hubby tak boleh join trip ke Bandung ni coz bertembung dengan Trip kerja untuk ke US yg dijadualkan awal bulan 3, Nak dijadikan cerita last week hubby dapat information nama hubby di gantikan dengan pegawai yang lain, so hubby tak pergilah ke USA tu. Yabedabedu.. den lagik seronok, Dapatlah hubby ke bandung skali dengan kitorang, hubby tak g mana nak seronok, nnt sapa nk angkut barang2 belian den. Tak ke naya nk kene angkat sendiri, patah pinggang cekk oiii. Tapi Allah tu Maha Mengetahui yang Hamba Dia ni lemah, mmg tak boleh buat kerja sorang2, huru-hara jadinya nnt. hihihihi...

Panjang lagi al-kisahnya, trip Jakarta-bandung kitorang ni. Masa aku dapat tahu yang hubby kene ke USA maka aku deal dengan my cousin, ajak dia temankan aku ke Bandung. Semua bilik penginapan dah tempah kot, tiket flight pun dah 2, 3 kali beli. Mmg aku nekad nak pergi jugak walau hubby tak dapat g. So aku pun dengan baik hatinya telah belikan tiket untuk my cousin, terbang 400 MYR ting..ting..ting.. So bile my cousin dapat tau yg hubby tak jadi ke US, dia pulak tiba2 tak nak join the trip. Segan katanya my hubby ade... Ceeiittt.. jahanam lg duit aku. Sedekah kt fakir miskin lagi berhemat. xpasal2 sedekah kt Airasia. itu baru satu tiket, sebelum tu lagik aku dah beli tiket AA ke Bandung dari 5hb - 13hb untuk kami sekeluarga. Skali bile bagitau hubby dia tak setuju, lama sangat katenya, so dia suh pendekkan sikit trip tu. Buat ape lama2 duk Bandung, bukan besar sangat bandar Bandung tu katanya, adeehhh... AA punye style, mana boleh pinda2 tarikh, so beli tiket baru ler jawabnya. Jadi aku pun belila tiket yang baru untuk Jakarta - KL (one way) pada 8hb mac 2016, Jahanam lg duit tiket AA aku. Haddooii banyak betul cabaran nk ke Indonesia ni, macam2 hal. Harapnya sampailah kami dengan selamat di Bandung nnt. Dari Jakarta tu kitorang akan naik keretapi ke Bandung. Sajek jek aku amik tiket turun ke Jakarta, sebab nk tengok Bandar Metropolitan Indonesia yang katenya lebih Gah dari kuala Lumpur. So pasni konsider dah pergila ke Jakarta. Next trip boleh jelajah indon ke bahagian yang lain pulak. 

Ikutkan bulan 7 nnt kitorang ke Surabaya Pulak... entah jadi ke tidak trip tu. Baru jek lepas raya ade hati nk berjalan lagiik haddoiii.. planning mmg failed aku ni. Masa booking tak ingat, bile dah booking baru nak pikir, camne tu...?? Lumrah alam, Kaum Hawa mmg sering menjadi mangsa kerana rambang mata dengan Jualan Murah. Sabor jelaa yea... :) hihihihihi....

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan