Ahad, 22 April 2012

Berdua Lebih Baik

Sume org dah balik meninggalkan aku & BB Nuha .. hmm walaupun dah biasa duk sesorang sebelum ni tp bile dah biasa plak ade org kt umah pastu tetiba mlm ni bertukar kepada sunyi & sepi, cume suara2 manje Bb Nuha yg mememcah kesunyian mlm ini..

Hari ini sempena adindaku Ahmad Naziruddin or nama panggilan manja dia "Sadiq" dah nk balik T'ganu mlm ni & my hubby pun nk balik jugak nnt coz esok da monday, da kerje so aku da pk nk masak sedap skitla untuk lunch. smlm da belanja Sadiq makan Sate kajang 50 cucuk, Sate perut + Daging + Ayam, walaupun poket da xbape nk ade sebenarnye tp xpelaa sian plak dia nk mkn sate sgt..sebagai seorang kakak yg baik hati, penyayang & sentiasa bermurah hati so aku belanja laa.. huhuhu..

Aku singgah tapaw je kt Sate Hj Samuri tu, coz terlalu ramai org mls nk tunggu, lagipun skrg ni dah xcam tahun lepas, dulu mmg seronok la nk lepak makan situ sini, tp this year tidak lg.. sejak2 Bb Nuha ade ni malas aku nk melepak kt luar da, bukan sebab aku xde mood nk lepak ke ape,tp sebab susah nk mkn, yerla mane nk makan lg, nk pegang dia lg, kekadang dia bosan duk dlm stroller tu and than mule la dia menyanyi lg yg memamaikan kepala aku, lg2 bile stroller tu x move lgla dia bosan.. hmm.. so skrg aku slalu beli n makan kt umah.. senang & Bb Nuha pun happy.. muhahaha.. cepat2la besar syg, Ibu nk bawak adek temankan Ibu jln2 plak ni, shopping + makan2, aarrggh da lama gile aku xmenjalankan hobi jln2 cari makan, da hampir 5 bulan... :))

Oh ye cite berkenaan masakan aku hari ini, so siang td aku masak gulai ketam + Terung goreng Kicap, yummy2.. sedappp.. hehehe :)) .. sedapla kot.. nampak sume org tambah nasi aje, aku xtambah pun coz adeq da mule memanggil-manggil.. lg pun aku mmg xbape makan skrg, nk turunkan berat badan yg x turun2 sejak bersalin aritu, maintain je dia kt figure tu..jeng..jeng.. rahsiala bape KG.. huhuuhu.. yg penting aku mesti turunkan berat aku seperti sebelum ni, paling kurang pun 58kg.. gambate kudasai...!!

Kul 9.30pm td sadiq da balik, dia naik bas kt PUTRA dgn Solehan, pastu my hubby plak, aku hantar kt Komuter Kajang coz dia tumpang junior dia.. diorang janji kul 10pm kt Bdr Tasek Selatan, tp kul 10.15pm baru sampai Komuter Kajang.. huhuhu.. jgn marah yea.. :)) klu ikutkan hati mcm mls je nk hantar hubby td, mcm nk suh dia cuti.. ehehhe.. setiap kali aku ckp suh dia cuti mesti dia wat muke je.. hahaha lawak toii.. aku saje je kekadang nk tengok reaksi dia.. maklumla mase aku bersalin haritu dia da cuti sebulan lebey.. banyak gile amik cuti kot.. angin je org yg kene tanggung tugas.. xpelaa bukan slalu pun.. lg pun kitorang ni anak yatim piatu.. klu xharapkan couple nk take care. nk harapkan sape lg kan.. hope ade hati yg memahami condition kitorang ni..

citer sedey la plak aku ni.. isk xnkla sedey2 mlm2 ni.. mood da ok, xnk sedey2 lg nnt da sedey bengkak plak mate aku, esok nk g opis.. xsyok plak, nnt ade org opis pk ape plak budak ni bengkak2 mate ni.. hehehe.. oklaa da merapu lebey plak aku ni.. better aku tido ngan adek.. esok nk bangun awal.. nk g isi minyak lg esok.. minyak da tinggal 2 bar je tadi.. aduyaaiii ..  Mintak minum lg kete ni, padahal baru je Khamis aritu isi 60MYR.. hmm K laa Gudnite my lovely diary, aku nk tido dulu.. salam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan