Jumaat, 20 April 2012

Jumaat Dtg Lg

Pagi2 lagi aku da bangun siap2 mandi,  gosok baju n minum milo skit, smlm xleh nk lena sngt, Bb Nuha asyik terkejut mlm skrg, terkejut mintak susu.. hmm dlm keadaan kepala yg mamai bangun la jugak buatkan susu utk adik.. aduyaaii anak ibu ni.. knp la buat perangai minum susu mlm2 plak ni syg, da 2 bulan lebey x bt perangai minum susu mlm, skali sejak masuk umo 3 bulan ni lain plak mood dia.. hmm.. adeq2.. penatla ibu camni syg.. da laa setiap kali nk tido dia buat perangai dulu.. sampai xtentu haluan, aku di buatnye, dukung xnk, tepuk pun xnk, sume xkene.. habis sume zikir aku lagukan utk dia.. xmau jugak dia.. aleh2 da penat menjerit agaknye, terlelap la syg ibu.. :( sian manje2 ibu..


masuk opis agak awal arini kul 9.10 sampai.. kuikuikui, padahal opis hour kul 8.30, hikhikhik.. dah nk buat camne, jam berjela2 ape boleh di kate.. dr kajang ke putrajaya da sekali tempoh jam, pastu putrajaya lalu sg. besi skali lg kene jam.. hmm sabo ajelaa.. dekat 2 jam travel hari2.. penaattnyee badanku ini.. cume mengenangkan demi anakanda Nuha tercinta, xpelaa... nnt da besar da boleh berjalan ibu hantar adik kt BB sitter yg dekat skit ngan rumah, senang nk amik n mengantor-nye...


kul 4 aku da  angkat barang nk ke Perangkaan Putrajaya, amik data Daerah Hulu Langat punye.. pastu hujan lebat plak melanda habis basah kuyup aku di buatnye, kete kene parking kt tempat pelawat, sikit punye jauh nk kene redah hujan.. perut da croott-creeettt ni, hmmm.. aku cume makan nasi lemak bungkus je pagi td, lunch xmakan pepe, mls nk makan coz ingat nk ke pasar mlm Putrajaya bli "Yong Taufu" sedap kt situ, slalu aku mmg bli kt pasar mlm putrajaya.. yam2.. sedap.. 


Masuk2 kete ingatkan ade payung, cari punye cari xdela plak.. adeehh mmg mood xbaik toi laaa.. sabo ajelaa..serba xkene kerje aku harini.. saru biru aku dibuatnye.. kate org klu perut duk menyanyi mmg nk buat kerje pun xtentu hala jadinye.. xpelaa hujan pun hujanlaa.. aku amik newspaper The Edge tu buat alas kepala aku, jln laju2 ke gerai "Yong Taufu"  g beli makanan skit buat isi perut.. beli ns goreng cendawan utk sadiq skali, sian budak tu duk kt umah kebuluran, harapkan badan je besau cam gajah, nk masak nasi pun xreti.. boleh dia xmakan pepe satu hari... isk budak nii mmglaa..


Singgah umah cik amik Nuha, sembang2 ngan cik kejap terus angkat kaki, mls nk lepak lama2 coz da kepenatan, nk balik umah mandi2 n makan.. sepanjang perjalanan nk sampai umah di Tmn Sepakat Indah 2, tetiba ade bau semerbak dlm kete.. aduyaaaiii syg ibu da Poo-Poo.. aiiiyaaaa tgh2 jam  padat ni la dia nk membuang, nk bukak tingkap hujan.. klu bukak aircond plak...uh sebak pulak dadaku ini menghirup bau wangian semulajadi dr adek.. hehehe adek2.. mcm2 dia ni tau.. isk anak ibu ni, da Poo-Poo blh buat muke selamba aje yea, hmm banyak tol akal dia sejak da makin besar ni, ape2 pun ibu harap adeq cepat besar n genius ye syg..


Mlm ni Nuha tido awal lepas buat perangai n minum susu td kul 8.30 terus dia tido, da penat menjerit la tu.. xpela tido la syg.. nnt mlm sat g abi sampai.. so blhla Ibu tido dgn aman di mlm minggu ni, nnt abi akan take care adeq.. ok syg, isi mase2 bersama Abi di hujung minggu ni yea.. ibu nk take rest kejap.. muahahahaha syg anak Ibu..


Abi da sampai kt hentian bdr tasik slatan, sat g Ibu nk kene amik abi kt komuter Kajang, so adeq duk ngan ayah su Diq yea.. gudnite syg ibu.. mimpi yg indah2 yea syg..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan