Isnin, 30 April 2012

Otak D' Kepala Lutut

Mood Bengang Kene Maki Oleh Manusia
Mulut U-Setan Suria KLCC.. :)

Slalu dengar org ckp ade otak letak kepala lutut, kire ayat paling baik la ni utk men-describe manusia yg jenis No-Otak or perkataan yg paling senang di fahami  B-O-D-O-H.  kang klu kite kate bodoh marah, kate otak lembu pun marah, tp aku rase otak lembu lg bagus kot dr kepala otak manusia yg bangang, hmmm pelik2.. slalu jugak jumpe manusia jenis yg camni, tp kekadang aku pun ade gakla membodohkan diri layan manusia bodoh camni.. da jadi same2 bodoh.. Aduyaaii.. sabo ajela.

Nk kate Bodoh sgt ke aku ni.. ? Oh tidak, mungkin kekadang bodoh dlm membuat keputusan utk membiarkan diri diperbodohkan oleh manusia yg bajet pandai la sgt, aku ni jenis xsuke nk tunjuk pandai even 0.02 je lg nk 1st class honour. itupun saje je malas nk tunjuk pandai sngt. nnt ade plak hati busuk yg dengki.. huhuhu.. ayat bangga diri la plak aku ni.. ape2 la labu, mmg tgh bengang sebenarnye, bengang layan manusia bangang xsedar diri yg nk cari pasal ngan aku.. bajet bagus, aduss sakit toi ati ni.. malas nk gaduh2, so aku coretkan kemarahan aku pada papan kekunci ni ajelaa.. bkn takut or xde Idea nk lawan, tp malas nk membodohkan diri di khalayak ramai.. so better kite let go je manusia bodoh & ber'akal dengkal camtu..

Kekadang terpikir gak dlm kepala aku ni, tengok gelagat manusia yg xberapa nk ade ni, kate org lame "cukup makan jela" mcm aku ni da tahap X-cukup makan, "kais pagi makan pagi, kais petang makan petang" sebab tu aku kurang mood nk berlagak n sesenang ade nk mengata org situ sini kot, mungkin jenis sedar diri pun ye jugak agaknye. sedar yg hidup ni xbape nk lama, selama mane sgt nk hidup dgn jiwa  angkuh & besar diri camtu, lgpun Umi & Abi aku xpernah ajar sikap buruk perangai camtu even harta segunung emas pun. Adeehhh .. nk kate berpangkat sngt pun xdelaa, ala2 je, setakat baru jadi kuli batak tu xpyhla nk eksen n nk tunjuk belang xkene tempat, lainla klu da masuk senarai JUSA, aku respek la jugak.. tp kaum kerabat aku pun ramai je JUSA, tp xde plak nk berlagak cam taik .. huh bosan + menyampah jumpe manusia kerdil yg xsedar diri ni..

klu betoi pun harta xhabis ala Donald Trump tu pun xpayah la nk tunjuk bagus, coz xbagus mane pun setakat harta banyak klu "Peel" perangai busuk cam air longkang & mulut jahat cam Firaun.. bawak2-la insaf cek oiii.. aku just nasihatkan je, da klu rase diri tu betoi sngt serupe malaikat lantak ko la labu, xkuase aku nk amik pot.. xde kene mengena ngan keturunan aku pun.. harapnye2 xdela keturunan anak cicit aku jumpe ngan keturunan manusia xsedar diri & ujub xkene tempat camni... sisih malaikat 4444..

Belajar da la xpandai mane, result pun xsampai 3 pointer, baru dapat kerje elok skit da nk tunjuk lagak, piirahh itik.. setakat salary br cecah 2k++ xpayah nk lagak serupe CEO laa.. loye aku .. bawak sedar diri skit, cermin muke lelama skit time mandi tu,, itupun klu ade cermin dlm bathroom laa.. klu xde aku blh sedekahkan.. huh panas2.. mcm duk dlm oven je rase .. aarrgghhh geng2 U-setan da dtg merasuk aku plak ni nampaknye.. isk x boleh jadi ni.. rasenye merehatkan diri lebey baik mlm2 hari camni..

Oleh kerana Jam da menunjukkan kul 1.13 pagi, so lebih baik aku memejam-kan mate aku esok nk ke Home Dec di KLCC plak.. so sebelum tido ni kate Ustazah Bahiyah. adalah lebih baik kite maafkan sume org n doakan kebaikan utk semua org even manusia tu sgt2lah menyakitkan hati kite.. wallah'ualam.. Selamat mlm jom tido .. as-salam..  




Tiada ulasan:

Catat Ulasan