Rabu, 17 April 2013

Selamat Datang Sayang !


Selamat Datang ke Kuala Lumpur SyG ! Kedatangan-mu kusambut dengan hati terbuka & penuh kasih syg...
 
Setelah sekian lama menanti untuk hidup secara normal seperti pasangan suami isteri yg lain, akhirnya harapan & doa itu di makbulkan juga oleh yg maha Esa. Pelbagai usaha telah dilakukan, apepun kite hanya merancang & aku berserah pada Dia yg maha menentukan segala sesuatu.
 
Berita gembira ini diketahui pada 16 April 2013 pada jam 10.30 pagi. Ketika tu aku & hubby ingin keluar bagi menguruskan segala urusan yg masih belum selesai. Hubby cuti pada hari berkenaan & aku juga amik EL. Tiba-tiba hubby dapat call dari pegawai pentadbiran Butterworth bagi memaklumkan tentang Signal Posting ke MPLU KL Base pada 22 April 2013.
 
Mulanya aku ingatkan ape, coz my hubby duk main lari2 dari aku masa bercakap di telefon. Dlm hati tu duk terfikir jugak, apehal la pakcik ni, main lari2 plak, adeehh... Lepas abis call, dia tersengih-sengih.
 
Hubby : Suke la tu ..
Aku : Ape yg sukenya.. Naik pangkat plak ke..?
Hubby : Signal Posting dah kluar.. (Sambil tersengih2)
Aku : (tetiba senyuman terukir, dlm hati dah boleh agak daa...) Posting ke sini ke.. Bile ?
Hubby : 22hb ni sepatutnya, tp xsempat kot, coz abg nk kene siapkan report BOI, Boss suh postpone sampai bulan 5, nk kene buat clearance lg, nk arrange lori untuk barang2 lg. Hmm mmg awal bulan 5 jugak la kot.
Aku : Hmm yerlaa.. (dgn nada sedikit kecewa), xpelaa slow2, yg penting dah pindah sini kan.. yeay.. dapatlah masuk rumah baru sama2 nnt, bestnye ehehe.. Jom kite mulakan hidup baru !
 
Xcited xhengat kan, adeehh mau x happy tahap gaban, Pucuk di cita ulam mendatang. Alkisahnya aku telah berjumpa secara bersemuka dengan Datuk Panglima pada 18 Mac 2013 yg lepas. Walaupun dlm hati aku ni sedikit gugup sebenarnya. Tp aku kuatkan jugak. Ape yg penting aku nk my hubby di pindahkan ke Klang valley. Aku dah penat nk teruskan hidup camni. So dengan semangat yg berkobar-kobar dgn xde buat appointment pun, aku main walk-in je. Nasib-laa.. klu ade rezeki blh jumpe klu xde sekurang2nya aku telah berusaha. Alhamdulillah Allah mudahkan segala urusan aku. sebelum nk masuk ke bahagian pentadbiran BSM tingkat 19 MINDEF, terkumat-kumit doa aku bacekan, segala doa yg pernah arwah ummi ajarkan semua aku bacekan. Yerlaa.. nerbes jugak OoOOo.. mau x nerbes nk jumpe Pihak atasan ni, kecut perut jugak aku. Berperingkat-peringkat jugaklah aku terpaksa lalui, bermula dari jumpe pegawai bawahan, pertengahan & pegawai pemerintah. Last2 jumpe Datuk. Tp jumpe sekejap je, dia suh aku jumpe pegawai kanan dia, coz Datuk cakap dia ade meeting jap lagi, ape2 keputusan yg dibuat oleh pegawai tu dia setuju aje. Lega hati aku mendengar-nya. Alhamdulillah..

 
 
Beberapa minggu sebelum tu, my hubby adela acah2, suh aku g jumpe sendiri pegawai pemerintah kt MINDEF tu. katanye, "klu berani g la jumpe, mintak suh abg tukar sini..." Hmm my hubby mencabar aku yea, so dgn segala tekad yg ade, aku sahut cabaran tu. Alahai setakat nk jumpe pegawai pemerintah apela sngt, nk takut ape, manusia jugak pun. Jawabku spontan.
 
Akhirnya... Nah aku telah buktikan pada Hubby aku mampu lakukan ape shj dgn izin Allah. Dan aku tersangatlah bersyukur dgn segala kurnia yg tidak pernah putus untukku. After seminggu aku pergi MINDEF, satu perbualan telah berlaku di dalam kereta...
 
Aku: Yang, Nak tau x, orang dah pergi jumpe Datuk & pegawai pemerintah kt MINDEF haritu, dah buat surat & citer kt diorang pasal nk mintak abg tukar ke Klang Valley.
Hubby : Dah diorang cakap ape, dia kasi tukar bile..? (Sambil senyum kambing dengan nada menyindir, ala2 usaha yg aku lakukan tu akan sia-sia)
Aku : Diorang cakap puan jgn risau pihak kami akan uruskan pertukaran suami puan dgn secepat mungkin... Tp secepat mungkin tu xtaula bile, harapnye dapatla tukar ke sini, coz Datuk Panglima dah kasi Greenlight, xpelaa kite tunggu & lihat je, Klu dpt, Alhamdulillah klu xdpt ape2 feedback sebelum raya, org pergi lagi skali kt MINDEF tu. Bukannya Jauh sngt pun. (menjawab dengan nada tersenyum tp penuh keyakinan)
Hubby : (My hubby tergelak besar sambil menjawab) xpela, kite tengok jela camne, cakap mmg senang je. X semudah tu dia nk buat penukaran staf.
Aku : Hmm ape2laa..

So xsampai pun lagi sebulan perbualan di atas berlaku, dengan Izin Allah atas usaha & keyakinan yg aku sandarkan, Allah telah tunjukkan kebesaran-NYA. So my hubby hanya mampu tersenyum tanpa sebarang kata. Akhirnya dia akur yg Isteri dia ni adalah seorang wanita yg mampu mengadap ape jua dugaan yg dtg & tidak akan pernah mengalah dalam hidup. Perkataan menyerah tanpa melakukan ape2, bukanlah amalan hidup aku. Aku lebey rela untuk hadapi ape juga rintangan, walau sesukar mana pun ia, berbanding menerima tanpa berbuat ape2... Oh no..no... itu bukan Aku... :)
 
 
 
 
 
Kite hanya merancang, tp Allah-lah yg menetukan segala sesuatu. Oleh itu jgnlah pernah berputus asa untuk berharap kepada-NYA kerana Dialah Allah sebaik-baik tempat untuk kamu sandarkan segala harapan.  Allahuakhbar !
 
 
 
 
 
 

2 ulasan:

  1. Seronok la kan...lompat bintang sikit aza..hahaha....apapun pjj ni susoh la..aku sempat gok mersa time pregnant ke sofia dulu...masa byk habis atas jln raya je....doh la tiap2 minggu balik..hok balikya aku..laki aku keje shif mmg susohla nak berulang..naik pening aku....sib baik leh tukor....kalu doh aku tukorkan org hok dok tukorkan aku..hikhik....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ahahaha... Itu ar pasal, mmg letih + banyok duit habis duk jauh2 ni, Alhamdulillah la segala-nye baik2 blaka, Macam baru kawen la plok rasa huhuhu, sokmo duk sorang je, pastu duk ngan anok, hujung minggu je ade teman.. Xsabo nk pindoh rumoh ni, walaupun xdok rupe nk siap lg pun.. :)

      Padam