Ahad, 8 Februari 2015

Demam :: Tonsil Effection

"Sekilas ikan di air sudah ku tahu jantan betina nya"

Tapi aku bukan nk cerita pasal ikan ni, aku nk cerita pasal aku demam semasa berada di Alor Setar Kedah haritu. Awal2 lagik semasa dlm perjalanan ke Kedah tu, aku dah mule rasa tak sedap badan. di ringkaskan cerita, pada ke esokkan harinya aku demam panas, suhu badan 39.5 yea. Nuha pun demam, nasib baik hubby tak demam skali. Maka terpaksalah my hubby menjadi pelayan yg paling efisyen kepada kami 2 beranak, maklumlah dah demam ni macam2 perangai, yg tua ni xdelah meragam sgt, cume kadang2 request untuk air & tolong angkat la. Kesian hubby, plan jalan2 nk happy2 tp dah bertukar suram sedikit, yerla nak happy camne, isteri & anak dah xsihat, sume buat muke xlarat je, nak jalan2 pun xlarat.  

Walaupun dalam keadaan demam panas, aku masih menjalankan kerja2 yg telah di amanahkan kepada aku mengikut jadual, so tak perlulah aku cerita lebih2, nnt ade pulak mulut kepochi cakap aku "angkat bakul sendiri" tp kadang-kadang rasa sakit hati jugak bile segala usaha & susah payah kite sering diperlekehkan. Kalau kene kt diri manusia yg suke buat cerita tu, aku rasa entah siap ke tidak segala kerja ni. Aku ni takda bagus sgt, tapi aku tau kerja aku, so far semua kerja yg diminta semua aku siapkan mengikut jadual. So aku tak perlukan manusia mulut cap ayam untuk menyibuk hal2 kerja aku, cukup je dgn arahan my superior untuk aku buat itu dan ini. Yang cakap je pandai tapi habuk pun tak de tu tolongla bertaubat sikit, Nnt kat akhirat jijik benor makanan kamu. Takde kerja lain nak buat dah ke, asyik nk jaga tepi kain org lain je, kain sendiri hitam legam tu, bile ko nk bersihkan. adeehh letih layan manusia kepochi tak tentu pasal ni.

Bile terkena jangkitan kuman sel darah putih akan meningkat dengan banyak, so apabila mendapat blood test maka tahulah yg aku bukan denggi, kerana jika denggi sel darah putih akan drop bawah 4.0


3D2N aku demam, tapi semua kerja2 siap seprti yg dijadualkan Alhamdulillah. Memandangkan demam masih belum menampakkan tanda2 untuk baik, aku ajak hubby kt Klinik sebelum bertolak balik ke KL. Bimbang plak nnt klu terkene demam denggi. After checkup doktor mendapati aku terkene jangkitan kuman pada Tonsil. Pelik betul, Tonsil yang sakit tapi habis seluruh badan terasa sakitnya, pinggang & sendi-sendi semua terasa mencucuk-cucuk. Aku dapat MC 2 hari lepas balik dari Kedah, Doctor suruh aku berehat. Alhamdulillah, demam semakin recover.

Nuha pula sekejap je demam, after dah kasi ubat demam secara berkala, nampaknya demam dia semakin pulih, dah boleh melompat2 tu ok latu. Thanks hubby kerana menjaga kami dengan baik sekali. Mudah2n Allah sentiasa mengurniakan kesihatan yg baik untuk hubby. Ameen

Pesanan aku untuk manusia yang suke mendengki tu, tolonglah ubat sifat buruk kamu tu, Allah tu sentiasa menilik setiap sikap & niat jahat kamu tu. Jgn ingat kamu akan terselamat camtu je. Fikir2kan & selamat beramal.


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan