Sabtu, 7 Februari 2015

Pisang Goreng Cheese ?

Bukan main mahal harga Gorpis Cheese. Banyak org bercerita tentang Gorpis Cheese ni, so aku tidak ketinggalan turut mencuba Pisang Goreng Cheese ala Jakarta yang terletak di Syeksen 8 bandar baru Bangi yang berada di sebelah Restoren Kelisa tu. Harga klu tak silap aku RM7.00 satu set. ade dlm 7 potong pisang yg dihiris nipis. Sedap sangat ke ? Hmm xdela best sngat pun, sekadar tambah cheese. 1st and last kot aku beli Gorpis Cheese ni. Xberbaloi langsung pada aku.

hihihi ini shj yg tinggal, after dah siap goreng, sambil goreng sambil makan..


So memandang hari cuti ni kitorang mmg tak kemana-mana so terasa nk buat Gorpis Cheese ni. Tengok dalam fridge ade seikat pisang yg di beli 2 minggu lepas di pasar borong Sri Kembangan. Terus cakap kt Hubby "Jom buat Pisang Goreng Cheese, tapi kene pergi beli cheese dululaa..." hihihihi.. so my beloved hubby pun pergilah beli Mozarella Cheese yg telah siap diparut kt Billion depan jalan sana. 

Ape yg xkene dengan cheese yg dah siap parut ni ?? mmg xberapa nk menjadi laa coz cheese yg dah siap parut tu besar sgt, so lambat nk melting atas pisang tu. tapi bile makan tu sama je rasa dia, lagi best ape, sebab bersudu-sudu cheese aku taruk atas seketul pisang tu, xcukup letak atas pisang, aku sumbat masuk dalam pisang hahahaaha... amik kaw.. nak cheese sgt kan. hihihihi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan