Selasa, 5 Julai 2011

Cinta Oh Cinta..

CINTA adalah anugerah Allah kepada hambaNya yang sering dibicarakan namun tanpa kita sedari ianya telah kita zalimi. kita acapkali bicara tentang cinta antara manusia. Media massa sentiasa menyogok kita tentang cerita cinta antara manusia yang terhebat, yang tersedih, yang penuh ranjau, yang teragung,yang abadi dalam abad ini.
Kita hilang arah di manakah batasan cinta ini, kita lupa cinta ini perlu dilandaskan dengan keimanan kita kepada Yang Maha Kuasa, kita leka dengan ulitan kata-kata pencinta yang mana tanpa iman akan dihiasi dengan alunan bicara syaitan. Kita alpa dengan kemanisannya sehingga kita lupa cinta juga punyai haknya yg tersendiri.

Tidak salah untuk bercinta, kerana Allah beri kita perasaan untuk mengasihi dan dikasihi, itu fitrah manusia. Tapi kita perlu ingat syaitan juga diturunkan untuk memesongkan kita tiap saat, tiap ketika. Sebelum cinta teragung yg dibanggakan oleh si pencinta, dipuja-puja saban saat & ketika menemui kehancuran & penyesalan yg xberkesudahan. Ingatlah wahai sang pemilik cinta, Cintailah sekadarnya, tiada cinta yg abadi, melainkan omongan kosong semata-mata, yg akan mengkhayalkan dirimu, agar terus hanyut & lena dlm dakapan cinta berlandaskan nafsu semata. Yg pada akhirnya nanti dirimu akan menangis dan menyesal tiada taranya, setelah tibanya janji Tuhanmu yg maha kuasa.

Harapan ini biarlah cinta kita dengan si dia disuburkan dengan rahmat dan keberkatan Sang Pencipta. Biarlah Cinta yang Hakiki yang memandu hubungan kita agar kelakuan kita, para pencinta di muka bumi ini melambangkan penghambaan kita kepada Allah SWT. Menjauhi perbuatan-perbuatan yang merapatkan jurang kita dengan ZINA membuktikan ketundukan kita pada Yang MAha Melihat.
marilah sahabat-sahabat yang ku kasihi, pandulah cinta kita pada dia kerana Allah, dalam memburu redha dan cinta yang MAHA ESA. Pemilik cinta teragung yg tiada bandingnya dgn cinta manusia yg Fana.