Khamis, 14 Julai 2011

Nasi Dagang Terengganu

Semalam tengok jalan-jalan cari makan kt terengganu, diorang makan nasi dagang Mak Ngah kt chendering.. huh mmg best gile, terus aku rase nk makan nasi dagang kt kedai Mak Ngah tu, haritu aku balik terengganu ingat nk g kedai tu, skali da sampai, boleh plak kedai dia tutup aritu, adooiiii bengang sungguh rasenye.. terkecewa hatiku.. kempunan nasi dagang Mak Ngah..

tetiba smlm tengok plak cite kt TV diaorang makan nasi dagang kt kedai Mak Ngah.. Aduyaaiii saje je nk tambahkan keinginan aku supaya balik Terengganu semata-mata nk makan nasi dagang. klu ikutkan hati mmg aku nk balik pun. dalam kepala otak aku ni da berangan da camne nk balik Trengganu, naik bas  berenti kt kuala terengganu, pastu amik bas bandar ke chendering. lepas makan jalan2 pusing pasar payang ke, mydin ke, lepak kt masjid jap, pastu mlm tu lak amik bas express balik la plak.. ehehehehe ok jugak klu camtu...

So petang semalam aku bagitaula hubby plan baik punyer aku tu.. skali boleh plak dia gelak kan aku, katenye" berangan bukan main, nnt da naik bas sampai Kuala da nak pengsan, pastu nk cari tempat nk mandinyer lagi, jalan2 naik bas ni best tp stamina nk kene kuat, lg2 dlm keadaan aku yg camni, lg la, ade yg pengsan kt tgh2 jalan sat g.. " hmm sedeynya.. xde moral support langsung. tp klu dipikirkan balik mmg betul pun, aku g jalan2 kt Pekan Rabu xsampai 2 jam pun da rase letih semacam.. balik bilik kepala da mamai.. hmm nampaknye xtercapai jugakla aku nk makan nasi dagang mak ngah.

Sambil2 duk main game Angry Bird tu, kepala aku berfikir lagi, tetiba dapat idea, nk suh syahir belikan pastu bungkus and than hantar melalui flight air asia. dengar kate pos barang melalui air asia murah je skrg. so aku call la si syahir ni nk tanyer dia.. skali mamat tu xreti la plak  nk pos camne.. adeehh ye x ye jugak nnt aku da kirim duit, ns sume da beli, ade plak dia xtau nk post plak, habis membazir la plak duit aku.. iskk xboleh2.. xpelaa abaikan aje laa.. malas nk pk lagi daa.

Pagi td aku bangun lewat skit, mengantuk sngt, lepas siap2 mandi cam biase aku sarapan pagi, ehehehe  hubby da belikan nasi dagang untuk aku sarapan pagi ni.. hmm bolehla sedaap jugak walaupun xleh nk tanding nasi dagang arwah nenek & ummi yg buat. Alhamdulillah sampai la hajat aku nk makan nasi dagang walaupun bukan nasi dagang mak ngah chendering.. thanks dear.. muahahaha.... :))

Tiada ulasan:

Catat Ulasan