Jumaat, 8 Julai 2011

Thanks My Dear


Seminggu ni perut aku asyik meragam je malam2, kepala pun berpusing2 rasenye, siang2 xnk plak dia buat hal, asal mlm menjelma je mule laa nk sakit situ sini aduuyaaaiii, sakit pinggangla, sakit kepala la, sakit perutla lenguh2 badan la.. lengkap sume skali, melarat sampai ke 2.00 - 3.00 pg. Kesian kt my hubby, siang da penat kerje mlm plak aku asyik sakit je. Terpaksa dia bangun sapu minyak n urut seluruh badan aku, baca kan Al-Quran sampai aku da ok and than baru dia tido. Really thanks to Allah sending him into my life. No word to express anymore, just Love U so much my beloved hubby..

Next 2 week my hubby ke Kota Belut Sabah, dia kene buat pemusnahan Bomb di lapang sasar kat sana. Hmm xbestnye kene tinggal time xberapa sihat ni, katanye seminggu lebey jugak dia kt sana. Mudah2n sume kerje berjalan dgn lancar. Bahaya jugak main2 dengan bomb ni, nyer buat nasib xberapa baik, isk nauzubillah, risau plak rasanya, nk xnk pun kene pergi jugak. Klu boleh ganti ngan org lain nk aje aku suh ganti. Tp itula da bidang tugas dia camtu, ape nk di kata. Sebelum ni time sihat2, xdela kisah sngt dia ade ke xde, skrg ni bile da xsihat sedey la plak rasanye bila dia xde, nnt sume benda mesti aku kene buat sendiri  :.(   sob3..

Routine harian my hubby seawal kul 6.30 pg, mandi2 solat subuh n than bersiap nk ke opis, sebelum g opis, dia belikan sarapan pagi dulu, maklumla skrg ni pagi2 perut aku mmg nk kene isi, klu x mmg meragam habis, hmm sedapnye bihun goreng kedai makcik depan tu, siap ade telur rebus lg.. yummy.. mmg menyelerakan. Nnt time lunch pun dia bawak balik ns bungkus, so kitorang makan skali, besenya aku makan sikit je time tengahari, perut xberapa selesa nk makan, lepas makan sume, aku makan ubat. hubby masuk opis balik.

So aku buatla ape2 yg patut dlm bilik tu, tengok movie ke, kemas bilik ke, chit chat ke itupun klu line internet ok, klu x termenung ajela, kekadang aku baca buku2 n mengaji Al-Quran. sedar2 da petang, lebey kurang kul 5 or 5.30 hubby da balik, nnt dia akan belikan kuih or goreng pisang penyet.. ehehehe walaupun penyet tp sedapp.. kate org tua2, klu org mengandung xleh makan pisang banyak2 sngt nnt bulu anak lebat, huhuhu xtau la aku betoi ke x nye, aku makan aje, tp kadang2 risau gak kot2 betoi plak kate org tua2 tu.. klu rambut lebat okla comel, tp klu da lebat sume yg ade itu da lain plak citernye, nauzubillah..

Petang2 slalunya aku ajak hubby kuar jalan2 kt jitra, kekadang g makan tomyam kt Restoran Bendang kt kelubi or makan char kuew teow kt Ghani, tp sebelum marghib da kene balik, xelok senja2 masih duk lepak kt luar. lg la keadaan aku skrg yg slalu je sakit2 bile mlm tiba. kekadang aku terfikir jugak, macam ade benda yg xkena plak ngan aku ni, asal malam je sakit2, tetiba dtg sakit kepala n sakit perut, sebelum mlm tu ok je, mcm ade gangguan makhluk halus, hmm mudah2n mintak jauh dari segala hasad dengki manusia yg busuk ati n berniat jahat terhadap aku.

Sejak-sejak aku balik ke Alor Setar ni banyak perkara yg aku semakin jelas, tetiba rase kebahagiaan dlm hati semakin berbunga2, lagipun xsabar nk menunggu kehadiran si dia yg comel dlm hidup kami berdua. Mudah2n dengan kehadiran si comel nnt akan membawa Rahmat & membuka seluas2nye pintu rezeki kami sekeluarga. Ameenn Ya Rabbal 'alamin.

Untuk suami yg tersayang, terima kasih atas segala pengorbanan dan susah payah melayan karenahku selama ini. Terima kasih kerana sentiasa memahami & menerima segala kekurangan diriku sepanjang kita bersama. Doaku semoga dirimu sentiasa mendapat Rahmat & keberkatan dlm hidup, di murahkan rezeki, dipermudahkan segala urusan & mendapat kebahagiaan dunia & akhirat. Everlasting Love.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan