Selasa, 15 Mei 2012

Kawasaki Versys 650cc Tip-Top



Aku mmg minat gile superbike, klu ade lebihan pendapatan nk aje aku angkat sebijik superbike ni, nk angkat CBR1000 mahal sangat, klu range 650cc ni Insya'Allah kot. tp bukanlah mase terdekat coz terlalu banyak komitmen yg perlu aku utamakan.
Klu cite bab motor ni, aku tersangatla suke naik motor, xkirela ape jenis motor sekali pun dgn syarat bukan time "hujan" huhuhu.. klu langit mendung semacam je xbape best-la nk racing... dulu punyer cite, mase zaman2 study aku mmg suke gile pusing klang valley tanpa tujuan, ade2 je aku nk menuang entah kemana-mana, kekadang time class pun aku ponteng semata-mata nk g jln, for ur info akulah kaki ponteng tahap gaban.Boleh kire bape kali je aku masuk class dlm seminggu tu. isk teruk toii, mmg xde disiplin la aku ni, masih sedar diri lg yg aku ni mmg kaki malas masuk class.. hehehe..
Utk adik2 jgnlah contohi perangai aku yg satu ini yea, tp walaupun aku xmasuk class sume nota yg di ajar aku akan dptkan dr classmate n study sesorang kt umah sewa aku sampai tepu...  Sume Lecturer Pengurusan Hartanah mmg da Mark dah muke aku ni, muke suke ponteng class, tp sampai skrg pun kitorang tersangatlah kamcing, walaupun siap kene panggil jumpe dekan utk nasihat tatatertib, bahawa pelajar universiti "wajib" masuk kuliah utk melayakkan diri menduduki Final Exam.. tp itulaa . ehehe.. muhahahaha Love U all dear Lovely Lecturers.. thanks a lot..
Hah berbalik pada cite aku racing motor, part paling syok bile amik lap.. huh.. mantoppp.. pernah 2, 3x jugak terlingkop atas jalan. walaubagaimapun Alhamdulillah masih selamat dan tiada sebarang kecederaan serius.. huhuhu klu dikenang2 zaman remaja yg entah ape2 mmg dahsyat.. Aku suke benda2 yg adventure n ala thriller gitu.. huhuhu tp klu duk tempat tinggi gayat xhingat, mengigil bagai nk tercabut kepala lutut, pernah satu hari tu aku kene attend biro tatanegara, diorang buat aktiviti Abseiling, berejam aku sangkut kt atas tu, pelatih duk menjerit suruh aku lepaskan tangan, hehehe seram sejuk mak ooiii, xmo da buat lg skali, nk tercabut jantung aku.. da nk pitam dibuatnye..kwang-kwang-kwang :))

Aku cume extrem tang bawak kenderaan je, aku paling suke bawak kete or motor dgn laju n berskill.. ehehhe sesapa yg pernah naik skali ngan aku n travel kemana-mana mmg taula camne aku mengawal jenteraku seadanya, n kekadang utk mengelakkan mengantuk aku akan cari geng utk race kt highway or jln2 kampung.. huhuhuhu... itu adalah salah satu cara utk aku mengelakkan mataku terlelap ketika memandu & menambahkan fokus pemanduan.. :)) tp skrg ni mcm da kureng skit kot, da lama xpractise.. maklumla skrg ni aku nk kene pegang baby je, mane boleh nk pegang stereng kete lg daa.. adeehh keselamatan lebih diutamakan.. :))


KAWASAKI VERSYS 650
Engine                      Four-stroke, liquid-cooled, DOHC, four valves per cylinder parallel twin
Displacement           649 cc
Bore x Stroke          83.0 x 60.0 mm
Compression Ratio 10.6:1
Cooling System       Liquid
Fuel System             Digital fuel injection with two 38mm Keihin throttle bodies
Ignition                    TCBI with electronic advance
Transmission          6-Speed
Final Drive             O-Ring Chain
Frame Type            Semi-double cradle, high-tensile steel



Harga untuk This Model sekarang ni dah murah 39k da siap OTR. hmm best2 klu dpt angkat satu ni boleh bawak g travel ni, baby Nuha tinggal ngan opah yea, Ibu & Abi g ronda2 2, 3 hari.. hehehehe. Nnt klu Adek da besar baru leh join aktiviti lasak2 cam ni ok.. huhuuhu.. berangan je la aku ni.. xpelaa sekadar mengisi hati.. kate org kekadang berangan ni membuatkan kite rase happy n rajin utk bekerja & berusaha tp klu berangan lelebey sngt boleh mengundang pelbagai jenis penyakit jiwa.. mudah2n angan2ku ini sekadar mengisi ruang2 hati yg kosong shj..  not more than that.. ameen




 Gudnite :)) tido mlm ni mimpi naik Versys 650cc ni laa :}



Tiada ulasan:

Catat Ulasan