Selasa, 29 Mei 2012

Melatih Baby Berenang @ Baby Swimming

Sejak dari hari pertama aku mengandungkan anakanda Nuha aku telah berjanji dgn diriku sendiri yg aku akan sedaya upaya untuk mendidiknya menjadi insan hebat sejauh mana yg boleh. aku ingin dia mampu untuk lakukan ape shj dlm hidupnya, supaya dia dapat menikmati sebuah kehidupan yg unggul sepanjang hayatnye Insya'allah. Jadilah ape shj yg kau ingin jadi anak-ku, asal-kan kau tahu dimana batas agama-mu dan ibu akan sentiasa doakan yg terbaik utk dirimu dunia & akhirat.

Untuk mase skrg aku melatih baby Nuha supaya dapat menahan nafas bile aku shower kepala dia, tujuan aku buat demikian adalah utk melatih Nuha menahan nafas bile tiba mase aku nk masukkan dia dlm pool nnt. Setiap kali ketika mandi aku akan pastikan baby tidak menangis bile air sampai ke-badannya, dan perkara paling menarik aku selalu mandi bersama Nuha, slalunye hujung minggu. klu aku mandikan Nuha, aku akan join mandi skali, even aku dah 3x mandi utk haritu. ehehehe sgt seronok dpt mandi ngan baby, dpat main air sesama, sabun sesama, shampoo sesama.. Very nice when U have a little cute doter like my beloved Nuha...Very the easy going baby.. muahahaha... I Love U syg ... :))


My hubby kate dia nk masukkan Nuha dalam kolam renang bile Nuha da 6 bulan.Tp last week aku tengok rancangan Nona klu xsilap, Dr. Sheikh Muzaffar masukkan baby dia dlm swimming pool pd usia 4 month. So maksudnye baby Nuha da boleh dimasukkan dlm kolam renang. Ini satu berita baik, aku dr haritu lg da nk masukkan Nuha dlm kolam, tp my hubby kate xboleh lagi rendam baby awal2, takut dia kesejukan n xboleh bernafas.....Buuttttttt Not now dear.....Nampaknye lepas ni aktiviti kami sekeluarga di hujung minggu adalah lepak di kolam renang Putrajaya .. hehehe.. waaa bestnya, syg ibu nk swim yea.. :)) nnt ibu belikan baju renang yg comel utk adik. maybe this weekend blh ke Aeon Balakong cari swimming suit Adik.. ok syg..  

Nuha sangat suke mandi, 1st day kene mandi sikit pun x nangis, senyap saje, sampaila sekarang dia sngt suke main dgn air, mandi bukanlah sesuatu yg menakutkan utk Nuha. nnt klu baby da pandai berenang Ibu nk suh Abi ajarkan adek Diving plak.. nnt blh kite dive kt Mabul or Redang. Ibu sngt suke discover benda2 camtu. cepatla anak Ibu besar, banyak benda yg Ibu X-sabar nk ajar ni syg..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan