Isnin, 24 Jun 2013

Landlord Yang Baik Hati

Hehehe.. Angkat bakul sendiri nampak !
 
Memandangkan kitorang dah siap berpindah rumah, maka aku dengan gembiranya memulakan aktiviti membersih & mengecat Apartment kitorang di Taman Sepakat 2 tu. Walaupun keadaan rumah masih elok & tiada sebarang kekotoran melampau pada dinding, tp aku gatal tangan jugak nk mengecat. Mengecat ni pun salah satu Hobi masa lapang aku. Dari sekolah rendah lg, aku slalu follow my beloved abi mengecat kt kelas dia. So pendedahan seawal usia kanak-kanak tu menimbul minat untuk aku teruskan hobi yg berfaedah ni. Mmg pelik skit bunyi-nya... tp itu la aku, wanita biasa yg punyai minat yg agak terkeluar dari senarai "Kontrol Ayu" & kadang2 agak x-disangka-sangka... huhuhu... Apepun asalkan bahagia. :)
 
 

Dah sebahagian rumah dah siap cat, walaupun kitorang x-cat semua tp hasil-nya sangat ceria.. aku pulak yg lebey teruja.. hikhikhik...

 
Dining Area, Siap ade decorative wall frame lg.. itupun aku tinggal utk diorang.. :)
 
 
Warna yg ade cume light gray & yellow je.. so aku bantai je kt semua ruang rumah...
 
Actually aku bukan saje-saje nk memenatkan diri or menambah kerja, tp masa aku berkemas barang-barang kt store apartment tu tiba2 aku terjumpe ade 2 tong cat yg masih elok belum habis. Xkan nk buang plak cat tu kan. Sayang tu... aku ni bukan kaki buang barang, selagi boleh pakai aku pakai je. Klu xnk pakai aku kasi kt sesiapa yg berminat. That Y laa aku decide nk mengecat dinding Apartment kitorang tu. Lagipun, ape salahnye kite gembirakan sedikit hati penyewa rumah kite tu kan. Of Coz laa tenant happy bile tengok keadaan rumah yang bersih & ceria dengan warna dinding yang baru kan... Bile dia dah happy maka dia pun akan seronok untuk menyewa lama di rumah kita tu. Sapa yg untung Landlord jugak... yang penting Cashflow terbaik. hanya dengan sedikit effort yg di berikan, harapnye tenant gembira & berpuas hati. InsyaAllah...
 
 
Warna di masterbed... kasi Energetic Mood skit... :)

 
Langsir pun dah macam bilik pengantin... ehehehe.. :)
 
My hubby selalu duk membebel, katanye aku suka cari kerja. Dah org dah bersetuju nk sewa, okla tu. Bersih gitu-gitu je dahla. Duk beria nk cat bagai macam kite plak yg nk tinggal... !! Hmm ape-apelah... malas nk layan aku diamkan aje & teruskan kerja mengecat aku sendiri... tp sekejap je, pastu hubby plak yg sambung, walaupun kuat membebel mengalahkan aku tp bile dia tengok muka aku yg dah kepenatan nk mengecat sambil terjenjet-jenjet nk mengecat dinding yg tinggi, last2 dia jugak yg siapkan semua... ehehehe.. I always realize... U love Me so much kan... ?? :)  Kekadang aku saje je buat2 muka kesian.. menagih simpati... Walaupun kadang2 "Pak Cik" suke buat endah x-endah bile kite minta tolong, tp sebenarnya pakcik ni mmg lembut hati & penyabar org-nya... (Suka la tu, kene puji.. mesti tersengih-sengih klu bace entry aku ni... :))





Tiada ulasan:

Catat Ulasan