Khamis, 26 Disember 2013

Bila My Boyfriend Datang Rumah

Macam ada skandal plak tajuk, sajek je kasi Up skit.. kihkihkih... Al kisahnya my X-schoolmate datang ke rumah last 2 week. Datang nk hantar barang. Coz aku ade beli barang dengan dia. Klu ikut plan awal kitorang nk jumpe tepi jalan je pun, ambik barang & bayar balance. Pastu tetiba plak my frenz ni ada meeting last minit so appointment terpaksa ditunda lewat skit. Aku plak tak kan nk menunggu kawan tu sampai ke marghib kt tepi jalan. Nnt lain plak jadinya, xpasal2 kene tangkap berkhalwat. Dahla area Bangi tu ramai Tok Imam. So mmg xsesuai. Last2 aku balik rumah dulu & plan nk ajak my hubby keluar skali amik barang after marghib. Diskus punya discus, hubby cadangkan suh my frenz tu datang ke rumah kitorang utk hantar barang. So aku pun dengan senang hati whatsapp la my boyfrenz ni suh dtg rumah. Itula ringkasan cerita dia.
 
Actually Ada cerita antara Aku dengan kawan aku ni. Cerita zaman remaja dulula. Kitorang ni mmg pernah berutus kad raya bagai tapi sekadar kawan jela, kawan rapat gitu.. Bukan ada ape pun. Ala2 mesra gitu je. Itu pun my hubby nk jeles. Masa aku kt dapur siapkan makan malam boleh lg dia main perli2. Isk dia ni geram pulak rasanya. Bukan dia nk menolong aku masak ke ape. Sajela tu nk buat aku sakit hati. Hmm ape2 je laYang.. malas aku nk layan, tadi masa aku cakap nk jumpe kawan aku kt luar untuk amik barang, Dia yg beria suh dtg rumah, dah aku cakap kt kawan tu suh dtg rumah, macam2 plak dia fikir.
 



Xde ape nk di jeles2-nya. Dia pun dah ade anak bini. Aku pun xde intention lebih dari kawan dengan member aku ni. Klu betul aku syok kt dia dari dulu lagi dah aku goda dia, Confirm melekat punye.. kihkihkih (ketawa jahat skit). Tp dah nama kawan.. kawan jelaa... ade plak fikir entah ape2. Naik berbulu telinga aku duk kt dapur dengar my hubby mengomel dengan my doter. Rasa nak cili2 je mulut dia time tu, nasib baiklah si kecik tu xfaham ape-ape lg... Hmm hubby aku ni sejak akhir2 ni makin sensitip plak dia. Selama ni ok je. Tiba-tiba plak datang mood over cemburu dia.  Bulan mengambang agaknya. 

Lama jugaklah my frenz lepak kt rumah kitorang. Bukan main berselara makan, maklumlah bini duk jauh. So xde hal la dia nk melepak lama pun. Macam2 cerita kuar. Dari kes Kastam sampai ke cerita di Kota Mekah & Madinah. Hah baru my hubby tau, kawan aku ni klu dah bersembang mmg payah nk berenti. Mmg mesra alam gitu. Tak kira dengan siapa pun, mmg jenis dia cepat ngam gitu. Tambah plak aku ni mmg dari dulu suka layan dia bercerita, lagila panjang lebar ceritanya. Mmg seronok skali skala klu kengkawan dtg ke rumah. terimbas kembali zaman remaja dulu.

Bukan senang nk jumpe lelaki yg still boleh keep contact once dah ada haluan hidup masing2. walau dulu pernah nk ehem-ehem tp xmenjadi, tp still boleh make frenz & kongsi cerita suka & duka as a frenz. I like ...