Rabu, 25 Disember 2013

Memborong di Big Bad Wolf !

 
Yesssza... Buku tentang Egypt dah beli ni, bila plak nk ke sana ni..??? hehehe...
 
Beli... Beli... dan beli... Hehehe.. biasalah org perempuan-kan suke shopping. So xdela pelik sgt klu aku nk g shopping kan. Lagipun aku bukan shopping makeup ke ape. Peruntukan untuk makeup selalu xsampai RM300 pun setahun. Tapi peruntukan untuk shopping buku mmh makan beribu RM setahun. Mmg sejak kecil lg my late ummi slalu bawak aku ke Pesta buku, samada di Dewan Majlis Dungun or Stadium Kuala Terengganu. Klu ada rombongan sekolah nk ke Pesta buku, maka aku adalah pelajar yg xpernah terlepas dari mengikuti ape jua program. Aku mmg suka beli buku. Sebab aku suka baca buku-la sebab tu aku suka beli buku... tp memandangkan dah terlalu banyak sangat buku yg aku beli, so ada banyak jugaklah buku yg belum sempat aku habis membacanya.

 
Nah amik ko selonggok buku aku borong kt Big Bad Wolf. Dari jam 10 mlm sampai jam 2 pagi duk kt The Mine. Whatever it is. Thanks A lot to my hubby coz sudi menjadi teman untuk mengangkat segala buku2 aku tu. Ehehehe...
 
Beli buku walau xbaca pun xpe, InsyaAllah apebila diperlukan nnt pasti ia akan memberi manfaat kepada anak2 mahupun sesiapa shj yg berhajat kepada maklumat di dalamnya. So tiada istilah membazir bile membelanjakan duit untuk membeli bahan bacaan ilmiah. Tapi agak2la kan janganlah plak borong buku sampai anak bini xcukup makan. Itu xtermasuk dalam istilah di atas yea. Ape-ape perkara dlm dunia ni kene berwasatiah mengikut status kewangan masing2. Bak kate org lame, ukur baju di badan sendiri.
 
 
Buku yg bahagian atas tu adalah buku panduan untuk traveller. Banyak Negara jugaklah aku angkat. Xpela, kite borong buku dulu, nnt klu ada rezeki kita angkat la tiket plak. Ke tak gitu... ehehehe
 
 
 
Ini buku si kecik Nuha, bahagian dia mmg kene ade. mana boleh xde bahagian si kecik tuit ni. Klu kite beli ape2 pun dia pun nk jugak yg dia punya. Lagi xbeli lagi tu dia xnak keluar dari kedai.. Adoiii pening kite di buatnya. nasib baik baru sorang, klu 5, 6 org masak jugaklah ibu. Abi buat muka sardine je. Last2 ibuu jugak... 
 
 
Bila time duk sesorang aku suka menghabiskan masa terluang aku dengan membaca buku. Bila time hubby xde kt rumah or bila time konfrontasi dengan my hubby so buku adalah teman paling setia yg akan menemani aku sepanjang waktu. Tapi selalunya konfrontasi paling lama pun sehari, lepas tu dah xleh nk duk diam klu hubby buat dunno. Ehehehe... Walaupun muke cool je tp dlm hati tu bergelora jugak... ehehehe bocor rahsia den.


 
Tu dia, sedar xsedar habis berkepuk jugak, sedap je main angkut masuk kotak. Huh boleh tahan jugak. burst bajet aku kali ni. Anggaran xmelebihi RM350. Hmm xpela, dah penat2 angkut bayar jela.. walaupun ada org buat muke seposen je... ala skali setahun je pun, bukan tiap2 bulan... :)
 
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan