Sabtu, 20 Ogos 2011

Persediaan Menyambut Aidilfitri 1432H


Selamat tinggal Ramadhan Al-mubarak semoga Allah memberi ruang dan peluang untuk-ku bertemu kembali dengan ke-muliaan Ramdhan pada tahun-tahun yg akan datang.. InsyaAllah..



SubhanAllah, sedar xsedar da nk habis sebulan pun aku berpuase di Alor Setar ni,xterasa masa berlalu begitu pantas, sekejap je rasenya Ramadhan datang, dah nk tiba 1 Syawal pun, ape2 pun mudah2n Allah memberi kesempatan untuk aku menyambut kedatangan  Ramadhan di tahun2 akan datang.. InsyaAllah.. dan mudah2n segala dosa2ku dimasa lalu diampunkan olehnya.. moga dengan berlalunya Ramadhan ini jiwaku kembali bersinar dan bersih.. Ameen..

Menyambut Aidilfitri tahun ni nampaknye tidak seperti tahun2 yg lalu, biasanya aku akan berbelanja sakan untuk menyambut kedatangan 1 Syawal yg mulia ni, klu beli baju raye xsah klu xhabis setengah ribu, itu belum masuk sandle lg, tudunglaa, kuih rayelaa, baju adik2 and macam lg.. yg penting ade2 aje aku nk habiskan duit aku yg xberapa banyak da tu.. huhuhu..  

Tp Alhamdulillah tahun ini baju raye aku pun xbeli lg hmmm Jimat Duit aku .. :)) ... xde mood betol nk bershoping, walau bagaimanapun aku da beli baju raya untuk adik2 semalam, baju raye hubby pun da beli, cume aku punyer je belum beli or tempah ape2 lg, nk tempah pun xde kain yg aku beli, ingatnye nk beli jubah aje tahun ni, tp setiap kali pergi servey harga sepasang jubah maii aiii mmg mahai bebenor.. adeehh nk mengeluarkan 150 henggit tu rs cam xberbaloi la plak.. itu yg sampai ke harini aku belum beli ape2, klu ade rezeki aku ingat nk g intai2 perkakas raye kt Midvalley or memana Mall kt KL, itupun klu ade kesempatan nnt, maybe hujung minggu sebelum raye ni aku ke kajang dulu, hantar barang2 n segala pakaian aku..

sob2.. sedeynye, nnt aku kene duk sesorang kt kajang tanpa hubby, ape nk di kato, desakan kerje memaksa aku untuk berdikari sendiri, bermula 5th Sept ni aku da memulakan kerje sebagai Project Exective di Anugerah Mahsyur Sdn. Bhd Bandar Tun Razak... Cik ani ajak aku tinggal ngan dia dulu sebulan dua, memandangkan aku tengah berbadan dua, tp xpela, aku pun xbiasa melepak kt umah org ni, walaupun aku tau cik tu ikhlas ajak aku tinggal ngan dia, cume aku je yg xseronok.. xpela duk umah sendiri lebey selesa, lg pun kawasan di Taman Sepakat tu selamat dan terkawal Insyaallah, nnt hubby nk datang hujung minggu pun senang.. lgpun rumah aku ngan putrajaya tu xdela jauh sngt, xsampai 15 minit pun.. so klu rase bosan or xsedap badan boleh aje aku melepak kt umah cik nnt.. ehehehe.. apepun aku harapnye semuanya baik2 belaka..

Bercerita tentang kemeriahan semua org menyambut 1 Syawal, masing2 seronok je .. aku pun seronok jugak sebenarnya, walaupun aku xbeli baju raye pun lg, tp aku dah beli barang lain. hehehehe.. xsabar nk menunggu 23hb ni, nnt dah sampai aku akan upload pic kt sini sebagai tanda kenang-kenangan untuk tatapan generasiku akan datang, habis semua duit tabung aku keluarkan, hmm xpela nnt da mule kerje aku akan mula menabung semula... semoga rezekiku diberkati.. ameen..

Lg raye da berkumandang kt semua corong2 radio, aduyaaii sayunya rase ati aku bile dengar lagu raye yg lama2.. aku betoi2 suke lagu raye versi lama2, yg ala2 moden ni xbest laa, xde feel nk layan huhuhu.. jom layan lagu raye & selamat menyambut Aidilfitri untuk semua, semoga berbahagia di Hari Mulia Maaf Zahir dan batin....