Sabtu, 6 Ogos 2011

Kisah Minggu Ke-2 Ramadhan 2011

6 Ramadhan

Badan xberapa sihat, sejak dari semalam lg xleh nk lelap, perut meragam semacam. Salah makan ke ape ni hmmm.. pedihnye perutt seharian.. sob3.. :.(  da malas nk ke bazar ramadhan kt stadium, da xlarat nk berebut n pening kepala. ke bazar ramadhan di kepala batas je, dekat & xbape ramai sngt compare kt stadium..

Lauk & Kuih di Bazar Kepala Batas

1. Murtabak          : RM 2
2. Karipap            : RM 1
3. Ikan Bakar        : RM 4
4. Ayam Merah     : RM 2
5. Gulai daging     : RM 2

Total perbelanjaan harini : RM 11

Hmm Nasi putih masak sendiri kt bilik.. adddeehh penatnye..

7 Ramadhan

Puasa harini agak mencabar, aku ala2 demam je, kejap sejuk kejap panas, suhu badan xbape menentu. hmm banyak plak alahan aku sejak akhir2 ni, walaupun aku xberapa gemar minum air masak, terpaksela aku pakse jugak minum sebanyak mungkin time sahur tadi, dengan harapan keadaan badan semakin ok dan stabil.. kepala asyikk pusing je seharian ni, ingat harini nk pg jugak ke bazar stadium tu, teringat2 dlm kepala daging panggang tu. sambil2 menekan butang kekunci ni aku menunggu hubby balik. da cakap td ngan dia suh balik cepat skit, coz nnt kt bazar stadium tu klu g lewat nnt org da ramai.. aku xlarat nk redah org ramai dlm keadaan kepala yg tgh mamai semacam ni..

Membeli di bazar stadium

1. Daging Bakar            RM10
2. Karipap 5 ketoi         RM2.50
3. Gulai tulang               RM3
4. Caramel                    RM3
5. Air Buah                    RM4

Total Perbelanjaan : RM22.50

Hmm banyak jugak belanja harini, tp lauk sikit je.. xpelaa yg penting aku dpt mkn dgn berselera kali ni, ameenn. Lepas berbuka perut aku kembali meragam. pedih semacam la plak, ingat nk g terawih, nampak gayenye abg sorang je la g terawih, perut aku xberapa sihat ni, agaknye makan daging banyak sngt kot.. aaddooiiii ade2 je nk sakit perutla, muntah2 la, pening kepala laa.. aaaarrrggg ape ni xseronoknye..

8 Ramadhan

Harini keadaan badan semakin ok. aku ke bank rakyat, monitor simpanan aku kt situ, huhuhu macam2 hal baru je sembang dlm kete td, da kene betoi2.. xpela sabo jela.. lepas ke bank rakyat hubby hantar aku balik, dia nk masuk opis. lepas kul 4 ptg aku ajak hubby ke perodua mergong berkenaan kete aku yg kene langgar 1st ramadhan haritu. nk kene claim insurance lg la nampaknye. xkuase aku nk bayar pakai cash. no more extra money. dala hutang aku banyak xberbayar 2 bulan ni. harap2 nnt da masuk kerje nnt dapatla aku settlekan segala hutang yg tertunggak.

Lepas g  ke perodua aku ke bazar stadium lg. ehehehe.. kali ni, aku xtau nk beli ape utk berbuka, pusing2 jeladulu tengok mane yg berkenan.. sambil2 pusing hubby suh beli roti jala kari daging. aku xbape tertarik pun ngan roti jala tu, xpela beli la jugak 1 set. pusing2 lg, nampak air buah, hmm nk beli air appal hijau la harini.. ehehehe.. best plak cuci mate awal2 ni, org masih xramai .. karipap kegemaran xlupe dibeli.. mmg best karipap ayam dia.. yummy2 mmg betoi2 membuka selera berbuka aku..

Bazar Stadium

1. Karipap                   RM2
2. Roti Jala                  RM2
3. Air Apple                RM2
4. Udang Merah           RM2
5. Keli Goreng            RM3
6. Buah apple 3 biji    RM2

Total perbelanjaan : RM13.00. harini mmg plan nk makan sikit je, nk tengok camne. besenya kitorang berbuka dengan kuih2 dulu. lepas tu solat marghib, lepas solat baru makan nasi. sekali lepas makan nasi perut aku da mule meragam. Ya Allah aku nk g terawih ni, da niat da mlm ni nk g jugak, da 2 hari xg terawih ni. hmm badan tetiba rase panas yg amat. hubby pun x g terawih coz aku rs mmg xlarat sngt, kepala pening lg.. hubby basahkan towel buat balut badan aku yg tetiba panas macam duk kt bara api.. aku tido berselimutkan kain batik lepas je semalaman.. aku bangun kul 4.30 mandi2 n solat isya' lepas tu solat tahajjud. lepas mandi badan baru terasa lebey baik.. harap2 puase aku harini  baik2 aje..

9 Ramadhan

Harini aku ade medical check up dgn Doc. Muzammil. pagi tadi kul 10 aku ke klinik tentera di kepala batas. Doc suh amik darah n urine, adeeehh setiap kali dtg mesti kene amik darah n urine test, xfaham betoi aku, tang amik urine tu ok lg laa, tang nk kene cucuk tu yg xtahan tu, adooiii laa sakit tu, kali ni atendan yg amik darah tu silap cucuk la plak, xkene salur darah aku, dah kene cucuk 2x, adeehh sakit bukan main urat aku ni, dia ingat sedaapp ke kene cucuk.. ape laa.. puasa sngt sampai nk amik darah pun da mamaii.. aaiiissshh..


Sampai plak bilik doc dia ckp mengikut keputusan darah & urine test aku ni, badan aku dehydrate. hmm patutla rase lemah semacam seminggu ni, badan kurang air rupenya.. doc suh ke sultanah bahiyyah plak, suh jumpe pakar sakit puan. katenye bahaya klu badan da dehydrate, aku boleh keguguran. rase mcm da minum air masak banyak da, da naik sebu perut aku, skali boleh plak doc ckp xckup air, xfaham toi aku..

berbuka pose harini xpayah susah2 nk beli lauk coz ade jemputan makan kt Hotel Sentosa. AIROD buat jamuan berbuka puasa. lebey kurang kul 5.30 aku da siap2 ajak hubby ke tesco dulu, aku nk beli oren, appel hijau, pisang n carrot utk buah air buah. Nnt xpayah beli air buah da. lg pun kt bilik tu semua da ade, blender da ade, pengisar buah pun ade, so better aku buat sendiri je, lg sedaapp.. yummy.. lepas shooping kt Tesco kitorang terus ke Hotel Sentosa. banyak jugak makanan, macam2 ade udang butter, kambing, ayam bakar, sotong, ape segala kerabu.. pendek kate aku mmg xleh nk makan banyak2 pun, so makan jela mane yg mampu, kang ade sat agi termuntah..

Lepas siap makan, aku ingat nk g terawih mlm ni, coz aku da bernazar klu aku sihat n xde pepe halangan aku nk g solat terawih. hmm alhamdulillah walaupun terlambat skit sampai masjid kepala batas tu, sempat jugakla aku buat 16 rakaat ehehehe.. banyak la plak aku buat.. sian ade org tu tunggu kt luar kene gigit nyamuk.. sorry.. ehehehe..

Balik bilik tengok TV sat pastu tido.. Esok nk bangun sahur..


10 Ramdahan

Harini Hubby ke Langkawi, settlekan masalh di mahkamah langkawi, gile xpasal2 aku punyer lesen kene gantung, huh JPJ yg membosankan. siap kene denda siool je, mmg angin habis .. sabo la nk wat camne sendiri cari pasal.. hmm..

hubby g sendiri je, aku xlarat nk ikut skali, pagi2 tadi dah kasi hubby makan ubat supaya dia sihat skit nk travel jauh2.. thanks syg kerana slalu membatu memudahkan segala urusan hidupku dengan ikhlas tanpa sebarang rungutan pun.. semoga Allah sentiasa membantumu dlm segala urusan hidup yg sukar.. ameen.

Lebey kurang kul 3.45 ptg hubby da sampai jetty Kuala Kedah, kirimkan roti jala & karipap stadium yg sedaapp yummy.. klu sehari xbeli karipap tu mmg xsah.. :)) ... jam 5.30 baru hubby sampai bilik, bukan main seronok dia dapat mengayat hakim tu, katenya sebab dia pandai ayatla, last2 dapat kurang denda, klu x kene saman 2000.. huhuhu yerlaa.. syg mmg pandai, xpayah ayat pun tgk muke je sume org da kesian..  ehehehe.. whatever thanks dear.. muahahaa

harini berbuka xmakan nasi pun.. malas nk makan, setiap kali makan asyik sakit pewwuut je.. harap boleh g terawih dengan aman mlm ni..

11 Ramadhan

Berbuka harini xmasak nasi, makan nasi siap je, harini aku ke bazar kt tesco stargate, jauh skit, coz tadi aku ke bank persatuan, so terus je ke bazar situ. Hmmm aku da terbatal pose harini, coz td da kene masukkan sesuatu dlm badan mase kt Sultanah Bahiyyah, so redha jelaa.. eheehe.. ape lg sampai je bilik terus aku teguk air n makan kek pisang, huhuhu sedaapppnye.. aku berbuka awal, siaan abg kene berbuka sesorang..

Tadi kt Bazar ramadhan, kitorang beli nasi lemak, mee goreng basah, nasi dagang, roti john and ayam percik .. aku da sapu nasi lemak n mee goreng awal2 lg da.. kihkihkih.. nasib badan la, aku da lapar gile.. :))  time berbuka plak kacau abg makan nasi dagang plak.. ehehe .. hmm sedaap jugak nasi dagang mak cik ni, boleh beli plak len kali.. :))

Siap2 makan, kitorang bersiap2 nk ke masjid untuk terawih..