Ahad, 14 Ogos 2011

Kisah Minggu Ke-3 Ramadhan

14 Ramadhan

Sedar xsedar dah 2 minggu ramdhan berlalu, sekejap je rase, lg 2 minggu Ramadhan da berlalu.. hmm cepat betol mase berlalu.. aku lebey gembira menyambut ramdhan berbanding menyambut syawal, banyak benda yg boleh aku lakukan sepanjang ramadhan dan keseronokan lebey terisi di bulan ramadhan berbanding syawal.. hmm aku kene buat persediaan ni, nk kene fully utilize bulan ni sebaik mungkin ni, da banyak masa2 berlalu tanpa ade pengisian yg betul2 bermanfaat..

harini aku ajak hubby ke bazar ramadhan di stargate lg. rase teringin plak nk makan nasi lemak makcik yg beli aritu, sesampai disana, nasi lemak da habiss.. alaaa .. hmm xpela tukar plan, beli nasi lain la, last2 beli nasi kerabu, nasi lauk ayam merah, apple 4 biji utk buat air buah kt bilik, ayam goreng berempah seketoi and roti john yg sedaap.. eheehehe.. lepas da siap beli2 kt bazar situ ajak hubby ke bazar stadium plak, nk beli karipap... nasib baik my hubby ni jenis ok n xkisah sangat.. muahahaha syg abg.. ehehe beli karipap 6 ketoi kt stadium, aku da malas nk turun ramai org, so hubby turun sesorang jelaa ehehehe..

Semalam  (13 ramadhan) kitorang beratur sakan nk membeli air teh bunga kt gerai depan tu, belila 3 paket, tp minum xhabis pun, nk kate sedap sngt xdela seddaap sngt pun.. bolehlaa sedap dr yg lain2.. cukup rase gule nye.. kesian abg semalam, kene beratur sejam lebey dari kul 4.20 sampai 5.25 ptg baru dapat beli, aku mule2 beratur la kejap, pastu da mula la sakit pinggang la lenguh situ sini, eheehe so hubby suh aku masuk kete je, rest dlm kete sambil bace majalah solusi :)) ..

Ahh mlm ni nampaknye mcm xlarat nk g terawih, setiap kali makan antibiotik yg doc kasi tu mesti mate aku ni rase mengantuk yg amatt.. adoooiiilaa mmg da nk tertutup.. ajak hubby solat Isya' kt bilik jelaa.. hmm tido awal mlm ni.. esok nk bersahur KFC, ehehehe.. :)) nite.. jumpe lg esok..

15 Ramadhan

Alhamdulillah harini aku dapat menghabiskan bacaan beberapa surah dr al-quran antaranya surah Yusuf, Luqman, Muzammil & Muddathir. Banyak input yg masuk kekepala aku sepajang harini, terasa keinsafan diri semakin memuncak, terasa timbunan dosa begitu tinggi sekali, lebih tinggi dr gunung tertinggi di dunia, Astarfirullahal'azim.. ampunkanlah segala dosa2 mase silamku. sesungguhnya aku tidak mampu untuk menghadapi segala azab siksamu ya Allah. berilah ampun kepadaku lantaran kejahilan dan kebodohanku melakukan dosa terhadapmu. sekiranya engkau tidak memberi ampun akan daku, maka termasuklah diriku dari golongan hamba2mu yg rugi.

berbuka harini aku ke bazar ramadhan stadium, membeli 2 ekor ikan kembung, sayut pucuk ubi, gulai ikan masin dan juge karipap kegemaranku. perbelanjaan lebih kuranh RM13. sebelum tu aku dan hubby ke pusat servis perodua, pergi hantar document untuk claim xcident haritu. harapnya sebelum raye siapla kete aku ni, bukan banyak pun, sikit je.

Dalam perjalanan balik ke bilik, Miss Chan call, dia cakap aku punye application dah approved. hmm alhamdulillah. tp dlm kesyukuran tu ade perkara yg mengusutkan kepala ku juga. aarrgghhh harapnya ade penyelesaian nnt. mudah2n Allah memberi jalan. tahun ini banyak betol dugaan yg melanda dlm hidup. ape2pun aku bersyukur kerana hubby tabah lalui semua, mudah2n dia lebih kreatif dlm mencari jln penyelesaian. ameen..

setelah siap berbuka semua, aku ke masjid untuk bersolat terawih. sempat siapkan 8 rakaat dan 3 witir. alhamdulillah, selesai juga ibadatku mlm ni... Bacaan imam masjid kepala batas tu kira oklaa, terasa terbuai juge la dgn alunan suara dia.. moga2 baby juga dapat mendengar dan menghayati bacaan ayat2 suci al-quran itu.

Ohye, esok adalah ulang tahun perkahwinanku yg ke 3, doaku semoga Allah merahmati rumahtanggaku dan memudahkan segala urusan hidup kami, ameen..

Untuk anak Ibu, selamat mlm, ibu da nk tido ni, anak ibu juga tido yea. ikut mcm abi baik2 aje. jgn meragam. as-salam :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan