Isnin, 15 Ogos 2011

Wahai Anak-Ku


Wahai anak kesayangan-ku, usiamu kini 19 minggu berada dlm kandungan ibu, siang dan malam tidak henti2 ibu memanjatkan doa ke-Hadrat Illahi agar hidupmu nanti sentiasa di rahmati dunia dan akhirat, tinggi harapan ibu untuk melihat dirimu membesar dengan sempurna dengan didikan agama dan bimbingan akhlak yg mulia...

Wahai anak kesayangan-ku, Dirikanlah sembahyang & suruhlah berbuat kebaikan,serta laranglah drpd melakukan perbuatan yg mungkar & bersabarlah atas segala bala bencana yg menimpaMu,sesungguhnya yg demikian itu adalah perkara2 yg dikehendaki diambil berat melakukannya & jgnlah engkau memalingkan mukamu (krn memandang rendah) kpd manusia & jgnlah engkau berjln dibumi dgn berlagak sombong, Sesungguhnya Allah tidak suka kpd tiap2 org yg sombong, takabbur lg membanggakan diri & sederhanakanlah langkahmu semasa berjalan dan rendahkanlah suaramu (semasa berkata-kata) sesungguhnya seburuk2 suara, adalah suara keldai.

Semoga setiap langkah perjalanan hidupmu didunia tidak di cemari sebarang dosa kepada-NYA yg Maha Esa. Bertasbihlah didlm hatimu untuk mengingatinya, mudah2n dirimu di bawah Rahmat & Naungan kasih syg-NYA..

Ameeen...