Ahad, 4 Disember 2011

Betulkan Kedudukan Janin

Selepas solat maghrib td aku ke Putrajaya coz cik nk ajak aku ke rumah bidan untuk tengok kedudukan baby dlm perut ni, katenye sebelum bersalin nk kene rase perut dulu n Betulkan kedudukan budak dlm perut supaya nnt xde masalah budak terpusing ke ape.. hmm aku follow jelaa mane yg baik, lg pun aku bukannye tau sngt bab2 camni, nk harapkan sape lg klu bukan makcik aku yg sorang ni.. klu arwah ummi masih ade lainlaa.. :.(

So lepas siap2 solat, kitorang terus bertolak ke Puchong, cik kate kawan dia yg tinggal kt Puchong tu nk tunjukkan rumah bidan tu, coz cik pun xpernah ke sana.. so kitorang follow kak Ina tu ajela dr belakang.. setelah sampai ke destinasi, rupenya xdelah susah sngt jalannye.. kat Tasik Prima je rupenya.. uh tempat aku slalu g buat Inspection mase dulu2.. ( huhu berlagak la plak..)

Uh bukan main sakit lg makcik bidan tu betulkan kedudukan baby dlm perut, rs mcm disiat2 je kulit perut aku ni, padahal makcik tu xdela tekan kuar sngt pun atau aku ni mmg mengada2 agaknya.. huhuhu maklumla xpernah rase kene urut kt perut lg sebelum ni, dahla pinggang aku ni mmg slalu menimbulkan masalah bile aku mengambil posisi berbaring.. aduusss berkerut2 muke aku menahan rase sakit tu.. ya Allah sakit jugak rupenya, ini belum rs sakit nk bersalin lg.. Allaahhh.. bile dah dekat2 ni makin seram plak aku dibuatnye..
selepas makcik betulkan baby terasala lega skit celah kangkang aku ni, klu x nk berjalan pun terkangkang-kangkang.. sakit punyer pasal, kate bidan tu kepala budak menekan sebelah peha kanan aku, itu yg aku rs sakit setiap kali nk bangun.. so dia dah alihkan kepala budak ke tempat yg sepatutnya.. hmm  mmg terasala perubahan selapas bidan tu betulkan.. kire terror jugaklah makcik bidan ni.. xsia2 dtg jauh2..

Kepada sesiapa nk cari bidan bersalin aku rekemen la makcik ni.. name dia ape entah lupe plak nk tanye td.. huhuhu tp no HP dia : 013-2015882 hujung bulan 12 ni makcik bidan ni dah berpindah ke Saujana Putra, berpindah ke rumah baru anak dia katenya.. so lepas ni klu nk g berurut kene ke Saujana Putra la plak.. lalu SKVE la nampaknye.. tol RM2.. :))

Lebey kurang kul 9.30 aku da siap da.. so kasi derma ikhlas kt makcik tu RM30, aku tanye dia nk charge berapa ckp kasi ajela seikhlas mungkin.. so aku kasila RM30 huhuhu.. untuk urut bersalin dia amik RM200 katenya untuk 3 kali berurut.. hmm tp mmg sedap jugak makcik ni.. kire oklaa puas ati klu bayar RM200 pun, xdela mahal sngt .. lgpun semua yg aku tanyer lebey kurang camtu gak harganya, ade lg mahal 150 sekali urut, paling murah RM150 untuk 3x urut tp xtaulaa plak mcmne rasenye...

Lepas hantar Cik Ani & Cik Mat balik rumah di Putrajaya aku pun bertolak balik ke Rumah aku di kajang... td mak bidan tu ade pesan jugak, katenye mengikut kepada keadaan perut aku tu dah xlama nk bersalin da tu.. dlm seminggu dua lg katenya.. kene hati2 takut nnt terberanak sesorang, bahaya, takut baby keluar terlentang and patah leher ke ape, xpasal2, yg ibu plak dah bleeding banyak mane larat nk bangun daa, sakit bersalin ni mcm2 ade, ade yg pengsan terus pun ade katenye, lg2 aku ni baby pertama xleh nk agak bile nk bersalin.. maklumla aku duk Kajang tu pun sesorang je bukan ade sesapa kt umah.. uh risau plak rasenye bile dngr makcik bidan tu ckp td,, adeehhh bahaya2.. risau takut jadi ape2 yg di luar jangkaan.. nk call org malam2 pun bukannye senang, sume da sedap tido hujan2 ni.. lg lenaa.. klu x harapkan diri sendiri nk harapkan sape lg.. by hook or by crook aku mmg nk kene jaga keselamatan diri aku sendiri.. klu x, nnt ade yg ditimpa kecelakaan xterduga nanti.. Nauzubillahiminzalik.. aleh2 aku jugak yg dapat padahnya... Ya Allah mohon di jauhkan.. Ameenn...

Esok da mule kerje plak.. hmm penatnye nk ke MPSJ plak pg2 besok.. xrase pun cuti, sedar2 dah nk masuk kerje plak, uh Monday Blue's betoiilaa..


 

1 ulasan:

  1. salam sy col num makcik 2 ckp num tiada dlm pkhidmatan..ad num lain x?nk berurut.thanks.

    BalasPadam