Isnin, 5 Disember 2011

Sumber Inspirasi


Bile time bosan & ade kelapangan masa, aku slalu membaca sebuah cetusan idea dr seorang insan di laman blog-nya, banyak benda yg aku belajar dr setiap penulisan-nya, kekadang ade yg menyentuh perasaan, ade yg membuatkan aku ketawa sendiri, ade juga kekadang simpati bertapak di hati.. penulisan dr hati seorang insan yg begitu terkesan dlm jiwaku.. sungguh tabah manusia ini melalui setiap liku2 hidupnya dgn sejuta semangat di dada.. sentiasa meletakkan segala tanggugjawab untuk  menanggung semua perkara dibahunya, tanpa sedikit pun menyusahkan org lain.. aku kagum dengan ketabahan-nya.. sungguh tega dia.. walau punya hati selembut sutera tp keberaniannya mengalahkan pahlawan di medan perang...

Perjalanan hidup tidak semudah yg disangka, kata org tua "Sediakan payung sebelum hujan" kekadang kite xmenduga banyak kemungkinan boleh berlaku dlm hidup, oleh itu bersedialah untuk menanggung segala kemungkinan yg akan dtg dgn hati yg tenang & terbuka... aku selalu memikirkan tentang ape shj kemungkinan dlm hidupku, tidak hanya aku berserah pada takdir semata-mata, sekurang2nya aku tau ape yg patut aku lakukan tika tiba waktunya.. prinsip Beringat 5 perkara sebelum datang-nya 5 perkara telah lama tertanam utuh dlm jiwaku.. moga2 dgn segala usaha & persediaan yg aku lakukan mendapat bantuan & dipermudahkan segala urusan oleh yg Maha Kuasa.. kerana segala sesuatu itu dtg & pergi dgn kehendaknya..  Walau bagaimanapun, andai diberi ruang untuk aku kembali ke masa lalu, sesungguhnya banyak perkara yg ingin aku perbetulkan, memperbaiki kesilapan, menentukan tujuan, agar masa depanku lebey membawa erti .. namun itu hanyalah mimpi di siang hari, sebuah harapan yg Xmungkin tergapai oleh setiap jiwa.. ape yg mampu aku lakukan kini, adalah membina mase depanku bermula hari ini .. agar generasiku tidak sepayah aku melalui detik2 sukar dlm setiap inchi perjalanan hidup ini...

Aku ingin jadi setabah dia, sekuat dia melalui liku-liku hidup sendiri tanpa mengharapkan sesiapa pun.. walaupun aku tau jauh dilubuk hatinya, dia juga keletihan menanggung segala beban kehidupan dunia ciptaan dirinya sendiri. Membina hidup bukan di halaman sendiri memerlukan kekuatan mental & emosi yg tinggi.. aku bangga pada manusia yg sentiasa berusaha melakukan ape shj untuk terus hidup, mencari perubahan, mencari erti sebuah kehidupan, mencari kebahagiaan dlm diri, walaupun terpakse menanggung segala kesakitan, namun tidak pula pernah mengeluh & jemu walau hujan batu turun bertimpa-timpa melukakan setiap saraf & nadi semangatnya.. Doaku moga dia terus tabah & kuat untuk menghadapi ape shj yg dtg dlm hidup-nya.. Moga suatu masa kebahagiaan yg di cari akan tersingkap jua akhirnya, kerana Tuhan itu tidak  pernah kejam & zalim kepada hambanya..


aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidurmu
aku ingin menjadi sesuatu yang mungkin bisa kau rindu
karena langkah merapuh tanpa dirimu karena hari tlah letih
aku ingin menjadi sesuatu yang selalu bisa kausentuh
aku ingin kau tahu bahwa aku selalu memujamu
tanpamu hati merapuh merantai hati bayangmu seakan akan
kau seperti nyanyian dalam hatiku yang memanggil rinduku padamu
seperti udara yang kuhela kau selalu ada
hanya dirimu yang bisa membuatku tenang
tanpa dirimu aku merasa hilang dan sepi


Layanzz..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan