Isnin, 12 Disember 2011

Sakit Perut :(

Sakit perut kembali melanda, 2,3 harini perut asyik memulas2, dah macam kene senggugut dibuatnye, bile siang xdela sakit sngt, tp bile senja melabuhkan tirai-nya, uh menjadi-jadi pulak sakitnye, lg2 time tgh2 mlm, jam 12 dan ke atas mula la meragam tahap gaban, sejam skali terjaga kerana sakit perut yg teramat, nk kate baby menendang xde la plak, baby baik2 aje.. aduussss sakitnye perut, tersiksa sungguh rasenye, lg2 bile esok nk kene g kerje plak, klu esoknye cuti xpelaa, bolehla aku merehatkan diri sekejap waktu pagi tu.. Hujung minggu baru ni hubby ade oklaa, time sakit bolehla dia tolong sapukan minyak n bacekan ape2 ayat yg patut.. tp harini hubby dah xde, da balik Penang coz da mula kerje, tinggallah aku sendirian kt sini ngan baby yg sejak akhir2 ini terlalu aktif.... :.(

Sakit perut da mule meragam sejak smlm lg, tp bile aku bangun pagi td dah mcm ok skit, masuk opis pg td pun ok lg, boleh buat kerje dgn aman, cume baby skali skala bergerak2 & menendang, masih boleh consider n bertahan..  pastu menjelang kul 2.30 petang sakit perut kembali dtg, habis sejuk seluruh anggota badan aku , macam demam plak rasenye, uh sakit sungguh... aku lepak kt surau sekejap, nk duk dlm opis mcm xberapa selesa, maklumla aku asyik sendawa saje... mule2 bolehla tahan lg sakitnye, makin lama dah makin kuat plak sakitnye, terpaksela aku balik awal skit harini, walaupun kerje sikit punye banyak, xmampu dah nk menahan rs perut yg memulas-mulas & sendawa memanjang. banyak angin betoii badan aku ni.. sedey bile mengenangkan balik umah nnt sakit sesorang, paling kuat pun hubby temankan melalui skype je, itu ajelaa bukan boleh buat ape pun.. sob3x.. sedey..

Hubby suh aku ke rumah cik mlm ni, coz klu sakit nk bersalin ke ape at least ade org tolong, tp itulaa aku ni degil skit, bukan ape.. kurang selesa nk duk umah org.. hmm selagi boleh tahan rase sakit ni nk aje aku tahan sendirian kt umah ni.. walau bagaimanapun bile pk2kan balik mcm bahaya jugak, bak kate makcik bidan haritulaa.. adusss nk xnk mmg kene tido umah cik jugakla seminggu ni, sementara tunggu  hubby dtg this weekend plak..

Hari jumaat lepas aku ade medical check up kt KPMC Kajang ngan Doc. Jamil, mase buat scan tu dah nampak muke baby, bulat bukan main lg, tembam toii baby ibu ni, mate pun bulat.. ehehehe.. Doc Jamil ckp aku di jangka bersalin akhir bulan 12 ni, katenye xsempat bulan 1, klu ikutkan mmg due 9 Jan 2012 memandangkan aku slalu sakit & baby pulak terlalu aktif sejak seminggu dua ni, doc suh aku prepared kot2 terdeliver awal dr jangkaan. Hmmm aku pun dapat rase benda yg sama, coz mmg aku rs makin xsedap perut je pun akhir2 ni, dah makin berat sakitnye, asyik sakit je memanjang.. nk bergerak pun dah makin payah, nk bangun dr katil pun sikit punye seksa.. Ya Allah ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan