Rabu, 7 Disember 2011

Susu Oh Susu


Susu ni mmg aku Tobat xnk minum sampai bile2, hubby slalu jadi mangse kene habiskan setengah gelas.. huhuhu .. mmg xleh terima betoiii rase dia..

Ok di sini aku tempek beberape jenis susu yg aku minum sepanjang tempoh kehamilan aku dr seawal 2 bulan sampaila sekarang, dah nk bersalin pun, tp jenis susu yg aku pakai selalu berubah2 mengikut mood & citarasa aku laa.. ehehehe.. mule2 dulu aku amik S26, uh sikit punye mahal susu ni, dah xingat bape henggit duit aku melayang, mase tu aku stay kt Alor Setar, so kitorang beli satu tin, klu x silap aku dlm RM60 ++ camtu kot, mase tu nk masuk bulan Ramadhan.. aku n hubby g beli susu ni kt Watson sebelah Star Parade kt area Pekan Rabu... Klu sebut kt pekan Rabu ni, ade satu kedai Sup Tulang yg sedap kt Food Court dia tu.. aku slalu jugak g lunch Sup Tulang kt situ dulu, tp harga boleh tahan cekik darah jugak.. tp dah sedap nk buat camne.. banzaaiii ajelaa.. kuikuikui.. eh lari topik plak... ni nk citer pasal susu skali cite pasal sup tulang plak.. merapu aje aku ni.. untuk S26 ni kepada bakal2 ibu yg xberapa suke minum susu tu, aku mmgla xrekemen langsung S26 ni, tekak aku yg kire ok jugaklaa dgn susu walaupun xberapa suke jugak minum susu ni, tp kire bolehlaa so..so.. mmg aku xleh terima rase susu S26 ni.. sampai skrg pun xhabis lg susu dlm tin tu, dah nk hampir 6 bulan aku xminum, boleh kire bape kali je aku minum susu S26 tu.. isk mmg xmasuk laa tekak aku.. last beli susu lain..

Susu yg seterusnya aku pakai Anmum, susu ni best, utk Ibu2 yg xske minum susu tp terpakse kene minum sebab preggy so aku suggest susu ni, cumenye susu ni klu minum banyak2 boleh meningkatkan berat badan, aku pun sejak2 minum Anmum berat badan naik mendadak, dulu sebelum preggy dlm 64 camtu skali lepas beberapa bulan minum Anmum berat naik sampai 70++ aduiiii.. debab seee.. baju banyak xmuat daa.. so aku tukar lagi susu harian aku...



Ini dia ade sekotak lg Mamil Mama yg akan dihabiskan sebelum aku bersalin ni.. Lepas ni xtau nk minum susu ape plak untuk kekalkan kekuatan tulang & gigi aku yg xberapa kuat ni, asyik nk kene cabut aje.. :)

Susu seterusnya aku amik susu Mamil Mama, hmm susu ni ok jugak, rase susu sebenar, aku amik yg xde gule punye, atas alasan xmau nnt berat badan meningkat sampai ke langit ke 7.. ehehehe.. sampai skrg aku pakai Mamil Mama ni, sebulan aku akan habiskan 4 kotak, dah cube nk kurangkan penggunaan supaya jadi 3 kotak je, tp xdapat jugak, mesti kene beli juga nnt da hujung2 bulan.. so purata sebulan aku minum 4 kotak Mamil Mama ni sepanjang tempoh kehamilan aku, Kos pun besau jugak tu, sekotak harga dia RM31.90 klu xsilap aku, so kalilah dgn 4 kotak, lebey kurang RM125 dihabiskan untuk susu shj.



Susu Percuma dr KPMC Kajang Doc. Mimi yg baik hati, banyak gile dia kasi... toce2.. :) 

Kekadang tu aku minum susu Friso, susu ni aku dpt mase g buat Med Check Up kt KPMC tu.. so aku minum ajelaa.. banyak plak dia kasi dlm pek2 kecil tu, kire cukup untuk skali minum. so kesimpulannye pilihlah susu terbaik utk kehamilan anda & pembesaran baby dlm kandungan... selamat mencuba jenis susu yg disenaraikan di atas dan rasekan perbezaannya.. huhuhu cam iklan ape je.. :))


Nite Jumpe lg di lain entry..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan