Khamis, 22 Disember 2011

Hot Fever :.(

Dah 3 hari aku demam + Batuk + Muntah + Sakit Perut yg amat. Sob3.. :.( sgtla letih dan xbermaya rasenye. Alhamdulillah hari ni demam da semakin berkurangan, walaupun kepala sedikit pening dan pusing lg. batuk berkahak masih tiada perubahan, masih macam tu jugak. 2 hari lepas aku ke Putrajaya Hospital. klu ikutkan aku mmg aku xnk ke Hospital, mmg aku xsuke ke Hospital, memandangkan keadaan aku yg dah semakin xberdaya dan suhu badan rasenye dah cam nk terbakar aku redha ajela ke Hospital. sesampai je di Hospital Putrajaya suhu badan di ukur. huh suhu badan 38.8 C. tu dia padanla panas sngt rsnye. doc ckp klu aku lambat ke hospital aku mungkin akan pengsan & akan membahayakan kandunganku skali sebab aku mengalami dehydrasi, tekak pun berdarah bili batuk, bibir mmg da kering habis daa da pecah2 da.. addooiii sakit-nye demam kali ni, dah lama aku xkene demam panas camni, nasib baik hubby kebetulan cuti 3 hari this week, so bolehla dia jaga-kan aku. klu hubby xde xtaula nk harapkan sape.. sedesss-nye...

Kt hospital aku di masukkan 3 botol air, besela sebelum masuk air kene masuk laluan dulu, auch.. sakitnye doc pelatih ni cucuk, ni mesti masuk xkene urat ni, sakit benoorr rasenye.. tp memandangkan keadaan aku yg dah berdaya terima ajelah seadanye. lepas siap masuk air sume, doc buat CTG plak kt aku, nk tentukan pergerakan jantung baby. kate doc keadaan baby sngt lemah jugak, maybe kekurangan air and effect dr kepanasan badan aku jugak agaknya, kesian baby ibu.. sampai 4 kali repeat CTG tu masih xstable, doc masih xberpuas ati, digoncang2kan-nye perut aku utk mengaktifkan baby supaya bergerak tp camtu gak.. hmm aku dah mule risau sebenarnya, bukan ape, takutla jugak terjadi ape2 yg xdiingini di akhir2 kehamilan ni.. isk Nauzubillah.. jauh dlm hati aku ni dah berdoa sakan da.. harap2 semuanya baik2 blaka.. bergerak la skit syg ibu.. utk 20 minit je, nnt boleh sambung tido. baby ni siang2 mmg dia jarang move, tgh2 mlm baru dia nk gerak.. hmm lepas kali yg ke-4 tu doc suh aku g makan dulu, katenye kasi badan aku stable skit, nnt lepas makan baru kite repeat balik. my hubby pun g la belikan roti n wafer kt kedai tu, aku masih xde selera nk makan nasi, roti aje boleh masuk tekak aku buat mase ni..

Lepas siap2 makan & sembang2 ngan hubby kt luar, doc panggil masuk ke bilik rawatan nk repeat CTG.. alhamdulillah lepas siap makan, barula pergerakan jantung baby sedikit stable... uhh lega rasenye, doc nasihatkan aku masuk wad, katenye badan aku masih lemah, klu kt wad doc boleh monitor keadaan kesihatan aku & baby... tp aku xnklah, aku mintak utk tidak dimasukkan ke wad. lepas siap scan baby & cek bukaan rahim sume, doc benarkan aku balik ke rumah.. Doc kasi 4 jenis ubat yg nk kene ambil di farmasi.. mengikut kata doctor td, bukaan rahim aku hanya 1cm. hmm lambat lg ni katenye, maybe seminggu lg... huhuhu ..

Balik rumah rase badan cam ok skit, menjelang mlm badan kembali panas, Ya Allah letihnye, batuk pun menjadi2, dahla tekak aku da bengkak + luka.. batuk plak makin teruk, nk terkeluar rasenye segala isi perut aku ni.. Ya Allah sakittnye dada .. :.(  sejak sebulan ni, macam2 plak penyakit dtg, sebelum ni xde plak sakit2 melampau camni.. dugaan semua-nye ni..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan