Jumaat, 1 Jun 2012

My Beloved Officemate ?

Hello Everyone...

Today is a wonderful day for my "Boss Secretary" bodoh + kepala otak x jalan + ingat bapak dia punye opis ke..?? ceritanya bermula di pagi Jumaat yg haru biru, berkejar nk ke tempat kerje mcm hari2 biasa. hantar Nuha ke rumah Opah dia di Putrajaya dan melalui Sg. Besi utk ke opis. bukan main racing aku bawak kete semata-mate nk kejar time.

Skali bile aku sampai di opis tercinta... jeng..jeng..jeng....very the suprise... Office masih terkunci rapat, roller shuttle pun x bukak lg, what the Hell... ? aahh tension yg amat.. ape yg aku tau, my manager mmg cuti arini, Dr. K ke Terengganu & my Financial Anylist pun cuti, top management ade meeting termasuk our big boss... but Very the Bengap kerani opis sepatutnye ade di opis, coz mmg dah tugas utama dia utk bukak n tutup opis setiap hari, isk mmg sioot je minah ni, sampai jam 10.45 pg aku tunggu bayang pun x nampak, haramjadah toii laaa... dlm hati aku ni da bengkek ni, aku pasang niat, klu kul 11 belum dtg so aku secara otomatik buat AL sendiri. lantak ko laa minah klu boss tanye nnt pandaila aku nk explain.. sebelum tu aku da call my manager utk inform the condition, nnt ade plak dia tuduh aku yg sengaja suke-suke xdtg opis tanpa isi borang AL, minah bengap tu pandai berpure-pure.. tp perangai dia tu aku da masak da, most staf pun da kenal sngt da..

Mmg sampai sudah xsampai, maka dgn rasminya aku balik ke Putrajaya. Nk buat ape aku duk tercegat depan opis cam org xbetol, mundar mandir tanpa tujuan.. buat berpeluh ketiak adalah.. klu aku tau camni jadinya xde-nye aku nk dtg opis. tp itulaa.. bak kate en. anuar ( Financial Analyst) "Kucing xde, Tikus bermaharaja lela" merujuk kepada pompuan bengong yg suke2 nk masuk opis kul bape bile Managing Director xde... mentang2laaa boss baik, naik kepala plak minah ni, kekadang kerje dia pun terpakse aku amik aleh, gare2 dia xmasuk opis... isk sabo ajelaa aku... ape la nasib company Melayu Islam dpt staff haramjadah camni... mmg xreti nk bersyukur la pompuan ni, mmg jenis xtau di-untung, klu aku ade share dlm company ni, lama da aku sack pompuan camni, buang duit.. kerje kt opis ialah berFB and jual barang2. Paling menyakitkan ati bile barang2 dia sampai kt opis selang 2 jam skali, maka akula yg nk kene jd kuli batak dia amik sume brg2 tu, sioot laa, isk panas toii ati aku...

Ape yg aku harapkan moga Boss cepatla dpt tau perangai pompuan yg xtau diuntung ni.. da tahap memijak kepala tahap gaban da ni, da melampau lebey da ni.. mmg xboleh dibiarkan daa.. parah jadinya nnt.. makan gaji bute je.. huh..

Last2 aku balik and lepak kt umah je.. mood lantak ko laa labu.. ape2 nnt ko jawab la sendiri..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan