Selasa, 18 Disember 2012

Ex-UiTM Saman 10 Juta !


Nah amik ko, kene saman atas kesalahan memukul fizikal & mencederakan emosi pelajar Junior UiTM kepada 11 orang senior UiTM. Xpasal2 kene saman ke-semua 11 org UiTM student yg terlibat. Tp yg sedeynya, budak yg menyaman tu dapat RM2000 je pun, after mengalami mcm2 penyeksaan emosi & kerugian berpuluh riban, siap xleh nk habiskan pengajian di UiTM lg. Aduss kene belasah sampai xleh nk komit dia punye study, siap tukar ke private Universiti lagi, adehh kesiannye. aleh2 dapat RM2000 je. Xpelaa atleast dapatla jugak duit cinnonet, lepasla kot buat bayar yuran peguam tu. Klu xpuas hati lg, buatla rayuan ke mahkamah raja plak, manala tau kot2 boleh dapat sejuta kot. cepat skit jadi jutawan kan. Aduyaaiii dunia oh dunia.

Moral of the story, nk saman xsusah, saman aje, nasib baik judges blh konsider jugak atas kecederaan teruk yg dibuktikan tu. Tp itula xberbaloi langsung dapat RM2000. Sekadar untuk puaskan ati oklaa. Itu kes yg kene bantai teruk tu, Kira tahap injury tu mmg betul2 membebankan plantif, tp klu setakat nk saman org, main serkap jarang tu, aku pesan baik xpayah nk berangan nk jadi jutawan segera laaa. Silap haribulan yg menyaman tu plak kang di saman riban2 sat g. Aku layan je. huhuhu 
 
Pesanan penaja, klu korang dapat surat saman, itu adalah berita baik. Lagi2 klu saman yg langsung xde asas. Korang senyum je kt surat tu, sambil dlm hati cakap. "Alhamdulillah Allah nk bagi rezeki terpijak kt aku ni" Huhuhuhu.... Aku pun ade dapat rezeki terpijak sekeping tp sikit sgt tuntutan tu. Aawatla xkasi lg gempak. 30 juta ke... wow.. baru SentapMakNak camtu !!

Korang ingat ape, mahkamah tu tok nenek korang punye ke... Sikit2 nk saman, skit2 nk saman, org lain xbuat tuntutan saman kt korang tu dah di kira baik, bawak bersyukurlaa skit. korang ingat Judges tu xde kerje lain ke cekadak Ooiiii. Banyak lagi kes yg lebey dahsyat, yg mana memerlukan perhatian & pengadilan. Simpan bawah bantal jelaa angan2 nk jadi jutawan segera tu. kwang..kwang..kwang...

Alamak banyak plak celoteh aku, xtersedar sampai MegikuBasi berkulat HITAM... buweeekkk.. cepat2 pump WC tu. Kang hapak satu Klinik... Zaassss...