Ahad, 16 Disember 2012

Kereta-Ku Kehabisan Minyak Di SILK Highway !!

 
Minyak kete dah keringgggg.... ErrKkKk....
 
Amik-kaw, gara-gara prinsip xnak isi minyak bile waktu petang telah hampir mengundang malang kepada diri sendiri. Nerbes xhingat, berpeluh-peluh duk dlm kereta tanpa ekon. Kesian tecit ibu, xpasal2 kite hidu asap kenderaan tengah2 jam ni. Aduyaii apela nasibku di pagi hari isnin ni.
 
 
Turun dari umah jam 8.15am, kul 9.00am belum sampai lg kt tol gate bayangkanlah. Jarak dari rumah aku ke tol gate dlm 1 km shj. Asyik muke lambat je aku ni, betul2 xsenang duduk bile jadi kes camni. Sabo ajelaa

 
After tol gate pun beratur lagi... hmm..
 
Ingatkan nk elakkan jam, so aku kuar rumah agak lewat, skali lg parah jadinya. Memandangkan kul 9.30 aku masih lagi di SILK menuju ke Putrajaya untuk hantar adik ke rumah Opah. Mmg terang lagi bersuluhla nampaknya, aku akan sampai di opis sekitar jam 10.30pg. aduyaaiiii... ape punye attitude la ko ni, mmg betul2 xde prestasi. Niat sikit punye elok da, nak dtg awal harini. Skali terkandas plak. maka pepatah Kita hanya merancang, tp Allah yg menentukan mmg sesuai digunakan... hehehe pasrah ajelaa.. :)
 
 
 
Alhamdulillah, akhirnya aku berjaya mengisi tangki minyak dgn Shell, sebenarnya aku pakai Esso tp Pump Esso jauh lg hmm terlepas 15 points. Tp ok jugak, dari aku yg tersangkut tengah2 jalan better isi jelaa skit, kasi jalan :)   
 
Nasib baik Pump Minyak hanya beberapa ratus Meter je dari tempat minyak aku berkelip tu, klu x... menangis mintak simpati tengah Highway la nampaknya. huh... mengerikan... adehh...
 
Tepat jam 10.30 pg Alhamduillah selamat sampai di opis, Jom mulakan kerje dgn nawaitu yg betul.. :) 
 
 
Moral of the story, Sile isi minyak Full Tank. Jgn gatal nk bawak kete klu minyak hanya tinggal 2 bar. !!
 
 
 
 
 
 

4 ulasan:

  1. Aku pun sokmo malas nok isi minyak..sokmo tunggu meroh..bahayakan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huhuhu.. itulaa, slalu xdokla jam gile gini, skali kene jam mmg boleh nyior laa nampoknye... duk kampung g ke tu.. ?

      Padam
    2. erm..duk kg lagi..jumaat laki aku balik...pah balik umoh mertua plok kat rantau pjg..25hb baru balik kajang....

      Padam
    3. Hohoho... bercuti sakan nampak, Happy holiday la no. berhati-hati di jalan raya. :)

      Padam