Khamis, 27 Oktober 2011

Barang-barang Keperluan Baby & Ibu

Barang-barang2 untuk keperluan Baby aku beli sikit2 bermula dr kandunganku mencecah 4 bulan lg, bile aku buat kire2, sume kos pembelian barang2 baby mencecah RM2000. itu belum beli stroller baby lg. hmm budget untuk stroller dlm RM400. nampaknye mmg dlm 3k++ jugakla spending untuk baby and ibu baby skali huhuhu.. dlm kepala ni duk pk2 nk beli Medela swing lg. dah RM600++ nk kene spend adooiilaa.. da mamai, mcm2 bermain dlm kepala otak ni, ape2 pun Medela swing tu mmg nk kene beli jugak coz aku da niat nk menyusukan my baby sampai umor dia 2 tahun. Moga2 my gegirlz membesar dgn akhlak yg mulia dan menjadi muslimah yg sejati.. ameen..

Antara barang2 gegirlz yg dah di borong :-

1. Baju & seluar lengan pendek + panjang ( 25 helai )
2. Newborn punye saiz aku beli 5 helai.yang lain beli saiz besar sikit. ( size 12 ke atas)
3. Rompers
4. Set mandian baby my hubby beli kt Cosway
5. Alas getah aku beli 2 helai, 1 kiko punyer brand & 1 lg pureen (plastic changing mat)
6. Baby Bottle Tommee Tippee 5 oz ( 2 units )


7. Selimut bertopi/hooded blanket aku beli 2 helai 1 color pink, 1 yellow
8. Set tilam n bantal baby
9. Berus botol
10. Mitten n Booties aku beli 7 pasang
11. Topi baby 2 helai je ( Nak kene tambah lg ni )
12. Towel kecil utk lap muke baby 5 helai
13. cotton bud n cotton wool (utk bersihkan pusat baby)
14. Kasut baby aku beli sepasang je
15. Tuala mandi  Baby 2 helai)
16. Baby wipes (jenama Pureen)
18. Gaun baby 5 helai
19. Baby Bag  2 ( Pureen + baby kiko)
20. Warmer Tommee Tippee


21. Bottle Sterilizer Avent
22. Baby Toys

Entah ape lg dah aku beli untuk baby, dah xingat, nk kene buat stock up balik.. Almari baby belum beli lg, Raga untuk bekas baju baby pun xbeli lg, minyak yuyee cap limau pun xde lg, aiisshh mcm banyak plak lg xbeli ni.. aduyaaaiii..

Barang2 untuk Ibu :-
1. Disposible breast pad n washable breast pad 1 kotak
2. Maternity pad.
3. Bengkong

Ape lg x-beli yea, set bersalin Nona-Roguy pun xbeli lg ni, Medela swing pun xbeli lg.. huhuhu barang paling penting tu.. ape lg yea.. mamai da kepala duk memikir nk beli barang ape lg ni..
nnt len ari la plak pk.. da penat da nk titon dulu laa..

Sambung untuk Shopping Barang2 keperluan baby & ibu Next Episod..  :))

Tiada ulasan:

Catat Ulasan